Flasha nytt ROM via ROM Manager, funkar det bra?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Zee, 9 okt 2011.

1. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Funderar på att testa något annat än CM 7.1.0, och ser i ROM Manager att man kan tanka ner allt från MIUI till allehanda mindre kända ROMS. Dock får man uppfattningen att olika ROM ska flashas på olika sätt, vågar man flasha via ROM Manager? Vilken erfarenhet har ni?

Via RM kan man wipa cache och data, men den gör ingen factory reset som Elilinux verkar kräva. varför kräver olika ROM olika sätt att flasha..??

Är det safe att flasha CM nightlies via RM om man redan kör CM7?

2. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag undrar dessutom om det kan påverka att jag flyttat Dalvik-cachen till min EXT-partition på 512 MB (via appen S2E). Någon som vet?

3. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har nästan bara negativa erfarenheter från att flasha via RM. Skulle rekommendera att ladda ner romen och flasha via recovery istället.

4. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om du ska byta rom måste du wipa allting, data, cache, dalvik. Alltså komma på fresh start. Så välj den romen du skall ha, sedan wipa också din ext3/4 partition, kolla vad romen kräver för om du ska gå till sense 3.0 så kräver dom flesta minst 1 GB partition.

När du wipat allting är det bara att flasha från recovery :) Simpelt som helst, men gör backup innan du wipar!

Har testat i rom manager, och fick bara strul så jag rekomenderar också från recoveryn.

5. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Inser att "installera" från RM endast leder till att man bootar i recovery, så hela tråden är ovidkommande. :)

6. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vad jag har läst så har RM problem med just Desire. Skall fungera utmärkt på många andra enheter. Men det är bara min uppfattning. Inget jag kan bekräfta med egen erfarenhet. I alla fall om pratar det positiva med RM.