Fråga: Flasha om till default firmware

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Dagalufh, 16 nov 2011.

1. Dagalufh

Dagalufh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Vi kör numera Samsung Galaxy S Plus på jobbet och vi har haft en fundering. Det är ju rätt ok hårdvara i dessa och det som kan bli problem känns egentligen som Android.

Jag är android förespråkare så tolka det inte som att jag är negativ till det :)

Men jag känner våra användare. Vi säger så :) För att undvika att behöva skicka in telefoner på service/reparation för mjukvarufel undrar jag om man via Kies kan tvinga telefonen att köra på en uppdatering, förslagsvis den senaste (även om den redan är på)?

Eller måste man använda Odin eller vad det heter? Inte helt kläm på det... Hur funkar isåfall det?

Kort och gott, formatera telefonen helt till skillnad från fabriksåterställning som bara nollar inställningar m.m.

ps. påverkar det garantin om man gör på detta sätt?

Tacksam för svar :)

2. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja, Odin det påverkar garantin. Och andra sidan tror jag inte man kan se det om du flashar in en officiell rom. Vad betyder det när ni har den via jobbet?

Prova hålla in volymknapp upp, powerknappen och menyknappen när telefonen är avstängd. Har för mig att man kan återställa mobilen ifrån menyn som kommer upp om du har tur.
    Mvh Dalby