Flasha recovery

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Nilssonnet, 29 jul 2010.

1. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har problem att flasha in en ny recoveryfil, som det är nu så har jag endast standardrecoveryn (den som går att få fram efter R6-metoden) så i den kan jag endast välja wipe och lägga in update.zip, mer eller mindre... Det är den som det står Android system recovery (2e). Jag vill gärna få in clockwork-recoveryn som standard i mobilen så jag kan komma åt den direkt via fastboot-menyn och inte endast via Rom-managern inne i android.

Har provat att flasha in den via recoveryn, både clockwork, startad från Rom-manager och standarden samt via fastboot, adb kommandona. När jag flashar den via recoveryn händer inget, mobilen läser in filen men det är allt. Via fastboot och adb får jag endast felmeddlande.

Någon som har något tips?

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    ClockworkMod recoveryn lägger sig i update.zip..
    Så när du går in i vanliga Recovery, så trycker du på "apply update.zip" och då kommer du till ClockworkMod recovery
    :)

3. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Cool! Att det var så enkelt... det mest irriterande är att jag borde ha förstått vad det var för update-fil som låg där då det inte var jag som lagt in den där...

Tack!