Problem: Flasha Sgs2 med 3.

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by mirr1337, Sep 21, 2012.

1. mirr1337

mirr1337 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen min andra fråga är, kommer jag fortfarande kunna uppdatera via kies eller är det bara ota som gäller efter man flashat telefonen?

Ber om ursäkt för min okunskap och mina korkade frågor.

Last edited: Sep 23, 2012
  2. gorgo

gorgo Adult Droid Medlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Rätt tänkt, det enda du behöver tänka på är att se till att kies är avstängt när du använder Odin.
    Gå in i aktivitetshanteraren och välj visa alla aktiviteter, stäng sedan allt som heter något med kies under processor.
    starta sedan Odin med administrationsrättigheter.
    Sätt telefonen med i download mode.
    Den filen du laddat hem, om den är i zip format, så packar du upp den så den blir .tar med winrar.
    använd sedan pda i Odin för att flasha telefonen, bocka inte i något annat i Odin än det som är standard.

Kies kommer att fungera även efter, kan vara att du måste ominstallera Kies efter.

Se till att du har mer än 80% laddat batteri när du flashar.

När den sedan startar första gången, kan det ta lite tid innan den kommer igång, men låt den bara vara.

Fastnar du så skriv gärna här, så ska jag se om jag kan guida dig.

mirr1337 likes this.
  3. mirr1337

mirr1337 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu ska jag beskriva exakt hur jag gjort och vad som ej vill fungera, har verkligen försökt allt.

1. ladda ner senaste firmware från sammobile med andriod 4.0.4. Factory reseta mobilen och wiped allt. Körde sedan mobilen i download mode och flashade in via odin.
    2. Telefonen har ni android 4.0.4 och allt gick bra. Men nu när jag ska ändra csc *#272*imei#
    så finns bara HTS att välja som csc. Jag vill ha nee så jag har nordisk verison och kan uppdatera via kies och ota.
    Har även testat att factory reset samt wipe allt, flasha med odin samt factory reset igen. Men finns fortfarande bara HTS och välja som csc, ingen nee. Har försökt allt känns det som...
    Vore så extremt tacksam om någon kunde hjälpa mig.

4. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Har gjort samma sak som du, flashat bort 3 med en NEE fw, men kan heller inte välja NEE nu i menyn. Det står bara HTS.
    Tror det kanske kan ha nåt att göra med att mobilen fortfarande är låst till 3..??
    Kan inte uppdatera i Kies längre heller... Men mobilen funkar myyyycket bättre än förut! :)

5. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Roota och använd spooffw från market så kan du nog gå rätt csc.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2