Flasha Stock firmware

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av DonElhombre, 14 sept 2016.

1. DonElhombre

DonElhombre Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    297
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52
    Tja!

Jag har en internationell variant av s7 edge, som ni vet så har vi inte fått någon uppdatering på över 2 månader. Har fortfarande Juli uppdateringen.

Då är min fråga, vilka firmware förutom NEE är värt att flasha? Vad har ni för erfarenhet av flasha stock firmware tillhörande annan än NEE?

En troligtvis uppenbar fråga men kommer jag förlora data om jag flashar?

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Har du NEE eller vilken region?
    Oavsett så alltid senaste..

3. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Vet inte om jag missförstår, men om du har stock rom och den är köpt i Sverige så har du NEE sålänge den inte är operatörsbunden till 3 och ett till märke jag inte vet, dom innehåller bloatware ifrån operatören.

Antar du vill ha in den senaste, gjorde en tråd om det här så du får senaste versionen, inte NEE men ingen skillnad då CSC är NEE så ingen skillnad. Du kommer dock inte att kunna ta emot OTA efter du flashat in det jag skrivit, men det är bara flasha tillbaka till NEE så kan du ta OTA igen, eller så fortsätter du och flashar in framtida uppdateringar då dem nästan aldrig släpps för norden först så kan du hålla den senaste hela tiden

https://swedroid.se/forum/threads/hur-du-far-senaste-stock-firmware-tillgaenglig-s7-edge.136698/

Inget försvinner ifrån denna flashing och ingen knox eller något triggas, som sagt, du kan inte ta emot OTA bara, men det är bara flasha tillbaka ifall du vill igen till din ursprungsversion (som troligen är NEE)

4. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Om du ska byta CSC försvinner din data. Om du ska ha samma CSC kan du använda en home csc-fil och då behåller du data. Så har jag förstått det i alla fall.