flasha till 2.1

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by guran604, Mar 23, 2010.

1. guran604

guran604 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har försökt flasha min telefon till 2.1 och gjort som där står i guiden men har fått problem, som många andra också tydligen haft, när telefonen ska installera drivrutinerna. Jag har försökt på två xp datorer och en w7. Jag har även laddat ner drivrutinerna från ett annat android-forum (det var en länk i någon tråd här på forumet) men utan resultat. Det kommer bara upp att drivrutinerna inte lyckades installeras. Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Skulle någon också vilja länka till ett ställe där man kan ladda ner ODIN. Vet inte om det är rätt program jag har haft.

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

På Windows 7 x64 så var jag tvungen att installera NPS för att få drivrutinerna att fungera dock mycket krångel ändå och jag var tvungen att installera programmet ett par gånger. på Vista x32 så installerades dom automatiskt igenom Windows Update (ca tredje försöket). I Vista x64 så fick jag använda drivrutinerna från forum.samdroid.net och det fungerade direkt.

Du kan även ladda ner ODIN därifrån

3. hemu

hemu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan också använda drivrutinerna från senaste Kies som funkar utmärkt med Win7 x64.

4. guran604

guran604 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Woho. Tack för tipsen :)
    Det fungerade med kies efter lite trixande. Är det den senaste uppdateringen som ligger i flash guiden?

Last edited: Mar 24, 2010