Problem: Flashat CM12.1-Nightly-jfltexx (23/9), mobildata stendött, endast wifi. Vilken modem-FW är rätt?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Urknell, 24 sept 2015.

  1. Urknell

    Urknell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har GT-i9505, använt CM11 i två år, grymt bra, rensade och lade in CM12.1 den 15:e sept, mobildata var dött, bara wifi. Det går att söka via google och få sökträffar, men klickar man på nån länk så säger browsern bara "Could not be loaded because net::ERR_CONNECTION_RESET".

    Jag fick tipset att uppdatera min telefons baseband/radio/modem firmware, hittade en fil som hette "I9505-XXUAME1-MODEM.rar", efter att sajten "Sammobile.com" sade att E1 var sveriges landskod. Installerade XXUAME1 (2015-06-01) via Odin 3.10, startade om. Ingen förändring. Wifi funkar, mobildata ingen surf.

    Var XXUAME1 rätt firmware för modemet på svensk S4 gt-i9505? Jftlexx?

    Jag har Telia så jag använder deras APN (även om den redan finns förvald i listan av APN och nätverksoperatörer i Mobildata\Settings), men manuellt APN-inlägg hjälper inget.

    För 5 minuter sedan wipade jag min S4 en tredje gång: gick in i Clockworkmod och rensade både User data, Cache, OCH "Dalvik cache", och installerade återigen CM12.1 Nightly 23/9, plus Google Apps för Lollipop, med filen "gapps-L-4-21-15.zip" (91.8 MB), så att Google Play ska fungera bra.

    Fortfarande skit-mobildata, här är en testsökning i google där jag har god LTE-signalstyrka:



    och den står bara och snurrar, inga resultat, 10 minuter nu. Ringa går bra dock.

    Vad göra? Jag vill inte gå tillbaka till S4 fabriks-OS...
     
    Last edited: 24 sept 2015