Flashspelaren funkar bara i 3G

Diskussion i 'Allmänt' startad av alexEn, 21 november 2010.

1. alexEn

alexEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en HTC Legend som beteer sig lite konstigt när det gäller flashspelaren.

Ska jag kolla på ett avsnitt i SVTplay, laddar klippet i kanske 1-2 minuter, sen får jag felmeddelande.
    Men det funkar att kolla över 3G?
    Vad är felet?

och när jag ändå är igång, hur får man telefonen att inte inta sleepmode när man lyssnar på musik?
    Använder spotify, och hinner lyssna på ca 2 låtar sen stängs allt av..

2. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Det är någon inställning i routern som gör det, satt och läste om det för några månader sedan men när jag upptäckte att min router inte stödjer det så gav jag upp. Finns mer info om det här på forumet.

Jag hittar det inte just nu men vet att det ska finnas en tråd här någonstans med vad man ska ställa in i routern för att få det att fungera, om man har en router som stödjer det då :)

3. alexEn

alexEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har ju funkat förut i min router, det liksom kommer och går.. och sen streamade jag massor från Tv4, med min ipod touch förut, och det borde väl vara samma?

Youtube funkar iaf, hmm, det är rätt så störande :(

4. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Har SVT play fungerat bakom den routern och på din ipod touch eller var det bara TV4? Det är bara SVT play och SR radio (vad jag vet) som påverkas av router-problemet som jag beskrev.

Gjorde precis ett test från min mobil. SVT Play vägrar, TV4 play gick igång utan problem.

Det är oxå bara på mobilen, SVT play fungerar på min laptop som såklart är bakom samma router som min telefon.

Vet inte varför det är så här men gissar att SVT play skickar informationen till telefonerna på ett särskilt sätt som vissa routers inte klarar av att hantera.

Jag hittar fan inte informationen nu, hittade mycket mer när jag väl satt och felsökte det här för några månader sedan men gav upp då jag insåg att jag inte kunde göra något pga. att min router var felet.

Ha, här hittade vi grejjer.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=6663
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4693

Last edited: 23 november 2010
  5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det kan ju vara vettigt att dumpa trafiken med förslagsvis med Shark for Root som ger ett GUI till tcpdump. Denna dump kan sedan öppnas direkt i Wireshark. Från den bör det vara tydligt vilka portar och protokoll den använder.