Jag har privat avverkat två Androidmobiler och byta mellan dessa är ju en barnlek. Nu skall jag få ett Android mobil i tjänsten också. Kan jag ha två mobiler kopplade till samma googlekonto? De enda kopplingarna telefonen kommer att ha till jobbet är Seven Pushmail, så det känns löjligt att behöva ha ytterligare ett googlekonto. Om, Ja. Kan jag använda köpta apps på båda mobilerna? Kommer det bli problem med synk av kontakter m.m. mott google? Mvh Oscar
Jag använder i dagsläget två telefoner med ett och samma Google Apps-konto och det fungerar riktigt bra. Har inte stött på problem med varken applikationer, synkronisering eller ofrivilliga utloggningar eller dylikt. Det fungerar precis som vanligt oberoende av vilken telefon jag för stunden använder eller om jag så använder bägge samtidigt.
Ja, oavsett vilken telefon jag använder fungerar det på exakt samma vis som om jag bara haft en telefon/ett konto. Tänk bara på att vissa program förlitar sig på telefonens IMEI-nummer, som exempelvis NDrive, och i dessa fall fungerar det bara på den telefon du köpt programmet. Denna typ av program är dock få till antalet.
Kör också med 2 Androider och har inte haft några problem. Använder bara googlemail/kontakter och kalender och båda synkar lika bra mot samma konto. Köpta Market appar hittar man på båda bland mina appar
Tack för snabba svar. Grymt. Jag har en Samsung Galaxy S privat och skall få en Dell Streak för utvärdering av Dell. Jag har tidigare lekt lite med den i Tyskland i en Dell monter och den verkar riktigt lovande. Jag fattar iofs inte varför den klassas som surfplatta när den är på ynka 5"?