Flera barn konton på samma platta

Diskussion i 'Allmänt' startad av zednet, 23 mar 2025.

1. zednet

zednet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har två telningar som börjat behöva egna konton för plattor och telefoner.

Vi kör med 2 surfplattor från Samsung och så har de idag en gammal telefon som de delar på. Dessa enheter har mitt Google konto inloggat med bara ett fåtal barnvänliga appar.

Jag tänkte i mitt stilla sinne att det skulle vara smidigt att ge dem var sitt Google konto via Family Link och logga in dem på alla plattor och telefoner så kan de logga in på sin användare oavsett enhet de råkar få i handen.

Tyvärr sade Google ifrån när jag försökte lägga till ett konto kopplat till family link på en platta jag redan själv fanns på.

Lokalt på plattan kunde jag lägga till en "begränsad användare" och namnge den men det kändes bara bökigt.

Hur har ni gjort med flera familjemedlemmar som delar på ett antal enheter? Kan jag få in deras fullvärdiga Gmail konton på alla enheter (även om de är kopplade via Family Link som barn till mig)?

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 414

MINA ENHETER

Vi har ett separat konto som barnen delar på och som jag administrerar. Ser ingen anledning till att de skulle behöva var sitt konto, de har dock var sin platta så klart med mer eller mindre samma appar på.

3. zednet

zednet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ah all right, det är förstås ett sätt. Känns som Android har en bit kvar med separata users, vet att det varit utmanande förut, trodde de hade kommit längre nu 15 år senare.