Diskussion: Flera LTE-konkurrenter - bättre service?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av John-Erik, 31 aug 2012.

1. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nu har vi fått höra om Sonys LTE-produkt som ska entra svensk marknad troligen denna höst. Samsung har retligt undanhållit oss från mjukvarouppdatering i väldigt lång tid. Framför allt från början utlovat Q2 som nu blivit Q4.

Kanske blev de allt för bekväma med att vara ensam LTE-telefonen på vår marknad? När LGs LTE-telefon kom verkade den ändå inte framstå som bättre alternativ. Men de va ju ändå LG, som inte har lika stark mobilvarumärke.

Däremot när Sony kommer, som har fått mycket uppmärksamhet av sina smarta telefoner. Kanske kan de piska Samsung lite så det ges omsorg till LTE-telefonen? Vi kan väl hålla tummarna. Jag som dock var intresserad av en vattentät telefon kommer troligen byta ändå till Xperia V ;P

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

2. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Tyvärr tror jag att S3 kommer med LTE och då struntar Samsung helt i S2 LTE precis som dom gjort från början. Kolla bara samsungs hemsida på tillbehör till S2 LTE. Finns inget vad jag kan hitta så prioritet på S2 LTE verkar saknas totalt från samsung.

3. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag är ganska taggad för LG optimus G, googla på de, om ingen kommer med bättre hårdvara innan den kommer till sverige så är det ett garanterat köp för mig.

Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2

4. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Men är inte lg ännu sämre på uppdateringar? Levereras md 4.0??

5. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

För mig spelar inte de nåt roll, jag vill bara att man ska kunna roota och att utvecklarstödet e stort nog i xda.

Sen hur kan man bli ännu sämre när det inte finns någon uppdateting på sgs2 lte sen i mars?? LGs enda dåliga telefon är 2X eller va de hette. 4X har jag inte hört något negativt om, och LG optimus G har så pass bra hårdvara att de flesta kmr åtminstonde ha ett öga på telefonen när de släpps.

Edit: Såg att galaxy note 2 LTE släpps förmodligen till EU. med samma SOC men med ett extra LTE chip... Då jag idag äger en note så verkar detta lovande.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Last edited: 1 sept 2012