Flera minneskort?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Herrolsson, 23 jul 2010.

1. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska nog köpa en sgs nu till veckan och hade tänkt att jag skulle ha 2 stycken 16 gb kort. Tänkte ha filmer på det ena och det andra som "allround" typ. Tänkte ha "filmkortet" liggandes i plånboken och när man på bussen vill kolla på nån rulle bara byta kort lite snabbt och snodigt.. går det? På min telefon jag har nu (ej android) är det bara trycka på stänga av knappen och sen en "ta ut minneskortet" knapp så stänger telefonen av sånt som har med minneskortet att göra, musikspelare etc.. är det lika på android eller är det krångligt att byta minneskort?
    Tänkte att jag i samma veva frågar vilken klass som är att rekommendera på minneskorten? Tänkte jag kunde ha ett typ klass 2 eller 4 till "filmkortet" och ett klass 10 som vanligt eller vad som nu blir bäst :cool:

Tack på förhand

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det är egentligen bara att ta ut minneskortet, så länge du inte har rootat och kör med Apps2SD. Korten är snabbare ju högre klass du har på dem.

3. Herrolsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

snabbare hur då?

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Varför inte köpa ett 32 GB direkt, inte så stor pris skillnad på ett sånt och två 16 GB
    Hastigheten har inte så stor skillnad i en mobil.

5. Herrolsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hittar ju ingen som säljer 32gb :P

6. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER