Fråga: Flera olika säkerhetsprofiler på telefonen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dr Doom, 16 dec 2011.

1. Dr Doom

Dr Doom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er. Ny ägare av en SGS2 och första gången jag postar på forumet. Ber redan nu om ursäkt ifall denna fråga är besvaras men kom inte på vad jag skulle söka på. Ok, till frågan: undrar ifall det är möjligt, på ett icke alltför komplicerat sätt, att ställa in två (eller fler) olika säkerhetsprofiler på telefonen som man enkelt kan byta mellan? Främst tänker jag då på att ha en "hemmaprofil" som inte skulle kräva någon upplåsningskod och en "on-the-road profil" som har upplåsningskod. Väldigt enkelt alltså, men har inte lyckats lista ut hur man kunde göra detta. Finns kanske nån trevlig app, men skulle gärna undvika alltför mångfunktionella program här.

2. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Hmm jag vet att det finns en app (kommer givetvis inte ihåg namnet just nu) som man kan göra egna tasks i..

har själv aldrig använt det men som jag förstod det kan man göra en task t.ex som stänger av Wifi så fort den märker mha GPS att du inte längre är hemma.

Du kan även skapa tasks som aktiveras mellan vissa tider på dygnet.. Just det här med säkerhet är jag osäker på men i övrigt så verkade det gå att göra i stort sätt vad som helst med denna app..

Det finns en tråd i forumet som heter något i still med "Saker du gjort med Tasker" eller nått sånt som diskuterar just appen... den kan till och med hitta Tasker... Kolla får du se :)

3. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Det finns flera appar bla Profile, Profile call Blocker,Who is it, flera av dom kan man göra flera inställningar i, finns på market

4. Dr Doom

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prövade flera gratis profile apps från Market men ingen av dem hade inställningar för olika säkerhetsprofiler. Någon som vet med säkerhet att detta går att göra med Tasker och som kan ge råd för hur man gör i så fall? Vill inte heller roota min telefon

5. Bazile

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Som sagt... Kolla/fråga i tråden som handlar om Tasker...

6. Dr Doom

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan meddela att jag hittade enn gratis app som gör exakt det jag ville. Keyguard Switchef heter den och verkar fungera utmärkt. Tasker får man väl pröva på senare men detta duger väl i dagsläget.

7. Bazile

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

titta så bra.. söka är A och O när man letar.. :)