"Flex" I skärmen vid stängd telefon

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Flip 7' startad av Haesten, 23 jul 2025 kl 08:26.

1. Haesten

Haesten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hej! Min första flip så jag tänker jag ställer frågan här.

När telefonen är stängd så upplever jag att telefonen nästan knarrar lite. När jag tittar på den så verkar de vara lite "flex" i skärmen, dvs att de båda halvorna kan flytta sig någon millimeter mellan varandra, tänk dig typ två papper som gnider mot varandra, de är alltså ingen glipa utan sidledes.

Man ser på antennerna när jag "flexar" att de inte blir helt symmetriska. Ska kanske tilläggas att de inte är så att telefonen stannar i det flexade läget utan det är bara när jag gör det själv.

Jag upplever mer att knarrande kommer från magneterna/gummilisten än själva gångjärnen, men jag kan ha fel.

Telefonen har inga problem att öppna sig, inga udda ljud eller konstig känsla. Det är heller ingen "flex" i telefonen när den är helt öppen.

Jag har provat också stänga telefonen nästan helt och "vickat" på den men upplever inte "flexen" då heller.

Jag upplever det mer irriterade än ett problem för när jag ska lyfta upp telefonen så tar jag ett stadigt grepp om den och då kan jag orsaka detta "flexande".

Kan tilläggas att jag varit på Telenor i min stad och försökt undersöka en visningsflip, men i och med sättet de är monterade så kan inte stänga dom helt för att prova.

Jag har haft telefonen i 5 dagar och har inte tappat den enda gång.

Jag upplevde inte heller att detta "problem" var där från början utan dök upp efter cirka 3 dagar, men med felmarginal för att det kan vara jag som missat uppmärksamma detta också förrän då.

Är de någon som redan har en flip 7 som upplevt detta eller på någon tidigare modell?

Last edited: 23 jul 2025 kl 08:34