Flexishield i kombination med Invisible Shield

Diskussion i 'Hero' startad av ipx, 2 nov 2009.

1. ipx

ipx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Jag fick precis hem en flexishield till min htc hero, köpt av sak.gaming på internationella ebay. Det har varit lite snack om att de är kopior av de riktiga skydden, och inte den riktiga varan, men den känns riktigt fräsch och de har isåfall gjort jobbet mycket bra.

Men nu till poängen. Jag har sedan en tid tillbaka en invisible shield monterad på skärmen, och nu när jag använder flexishield i kombination med invisible shield så trycker skyddet på sidan av skärmskyddet och får det att släppa lite titt som tätt. Med andra ord så sitter kanten av skyddet och trycker precis på kanten av skärmskyddet vilket resulterar i att det släpper och jag måste kontant trycka tillbaks skärmskyddet så det fastnar.

Är det någon som har haft liknande problem? Jag funderar på ifall det är pga. att det kan vara en kopia, eller ifall ni andra har liknande problem?

Ursäkta om texten är svårförståerlig, men jag har ingen kamera (utöver mobilkameran) som jag kan visa hur det blir med :)

2. ninjazin

ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    Jag beställde också ett sådant skydd från sak.gaming i helgen. Så fort det kommer (tar väl cirka två veckor) så kan jag jämföra med din erfarenhet. Jag använder nämligen inget skärmskydd.

3. Blanco

Blanco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem.
    Men trots att det varit så väldigt länge så har inte invisible shielden släppt.
    Får lyfta på kanten ibland och platta ut "bucklan" så ser det nytt ut igen.

4. ipx

ipx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter första dagens bruk har jag märkt att det verkar gå hyffsat ändå, bara man lyfter över kanterna ordentligt och låter den sitta så.

5. ipx

ipx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En annan fråga poppade upp. Finns det något bordsställ/laddare till heron som passar när man har flexishield på?

6. Robbe

Robbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, joinade just detta forum efter att ha snurrat runt här i ett par veckors tid sen jag fick min Hero.

Har också samma problem med FlexiShield och Invisible på min Hero, hade problem att få det rakt på skärmen när jag lag dit det och nu står ett av hörnen upp hela tiden :(
    Har tänkt byta till en ny invisible shield nån dag då jag känner mig stadig på handen, för nu ser man att de sitter snett på.

Kollade också på olika bordställ och var nära att beställa en HTC CR G300 från mobilefun.co.uk men ändrade mig i sista stund för blev osäker på om det går då man har FlexiShield på.

På denna blogg så har han lovat testa så denna cradle med FlexiShiled då han får den! Så följ denna länk och se om den passar eller ej.
    http://www.htcheroblog.com/2009/10/30/htc-cr-g300-desktop-cradle-review/

7. ninjazin

ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    ipx
    Undrar hur lång tid det tog för dig att få skyddet levererat efter att du vunnit auktionen? Vann och betalde för två veckor sedan och väntar fortfarande...