Flickr, se kommentarer m.m

Discussion in 'Applikationer' started by Kaj, Jul 16, 2010.

1. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare,

Sökte på forumet, och såg att det fanns lite trådar om flickr, men de flesta verkar handla om att lägga upp bilder på flickr via telefonen. Det intresserar mig inte vidare mycket. Jag vill istället ha en flickr app där jag kan se kommentarer som är gjorda på mina bilder. Ev, även kommentera andras bilder.

Någon som använder flickr på det sättet? Vilket program använder ni i så fall?

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nu testat "flickr free".

Det jag saknar i den appen är möjlighet att se kommentarer utan att behöva klicka på bild för bild. Är ute lite efter vyn man ser när man i flickr klickar på activity around you.

Saknar även vyn som motsvarar att man ser vilka bilder som en kontakter senast lagt upp. Är rätt menlöst att behöva klicka på varje kontakt för att se om de lagt upp något nytt.

Kanske är jag som inte fattar riktigt hur appen funkar. Tog mig t.ex rätt lång tid innan jag fattade att jag måste göra ett långtryck på en av mina bilder, och sedan välja comments för att se kommentarerna på den bilden.

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du provat m.flickr.com? Dom gjorde ju om den sidan ganska nyligen och nu tycker jag den funkar riktigt bra.
    Det enda jag saknar är ett enkelt sätt att visa bilderna i fullskärm.

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, jag brukade använda m.flickr.com. Det funkar rätt bra, men ibland växlar jag över till flickr.com (för att t.ex kunna kolla på bilderna i större format).

Personligen brukar jag dock föredra att använda appar. Enklare att dra igång, och de är gjorda för att bara vara bra på en sak :)

5. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En liten dum inflik, men har inte Phonebook 2.0 även stöd för Flickr ? Nu är detta en stor telefonbok på ca 7 Mb men ger stora sociala medie funktioner, kanske löser det du nämnde med kommentarer på enklare sätt.

6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar den bra om man har många kontakter? Tror det är ca 500 på min kontaktlista, och ca 3500 som kallar mig för kontakt. Om det är så att programmet försöker synka så kommer det nog inte gå så bra.

7. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Wow, imponerande mängd med kontakter :)

Har bara testat den kort och med max kanske runt 180 kontakter och då var den snabb, lite fördröjning ibland med bilder på kontaktlistan men inte mycket.

Finns gott om inställningsmöjligheter.

Däremot om jag vore dig så skulle jag installera Google Android 2.x SDK och köra igång ett test med många kontakter för att slippa påverka något i din egen vanliga telefon.

http://developer.android.com/sdk/index.html

8. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok. Får ta itu med att testa det någon dag.

Har varit aktiv på flickr rätt länge, det är nog därför så många lagt till mig som kontakt.