Flimrande skärm-uppdelad bild, hårdvarufel ?

Diskussion i 'Blade' startad av AAKEE, 26 dec 2011.

1. AAKEE

AAKEE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Köpte en Blade till dottern i julklapp. Fungerade rätt bra tills i eftermiddags. Hon försökte starta ett spel(app) men bilden sprack upp i en massa delar och flimmrade kraftigt. När jag kollade lite så verkar nästan allt som innehåller mer grafik än några färger 'spräcka bilden' och flimra. Spel går inte starta, antingen uppsprucken bild med flimmer eller svart skärm.
    Det gäller inte bara spel utan även 'Galleri' och 'Maps'.
    Det som händer verkar hänga luren så att man får reboota. Ibland gör den det själv efter att den hängt sig...
    Kollade versionen och det var android 2.2.2, verkar som nyaste versioner där ?

Lutar som hårdvaruproblem...? Eller några tips? Är helt ny på Andriod, har dock trixat med rommar på windows mobile förut(och kör fn Iphone själv, ifall det får nämnas på ett sånt här forum... :-) )

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 963
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Hej!

Visst låter det som hw-fel men innan du tar och reklamera så kan du passa på att testa en officiell uppdatering till 2.3.5. just för att behålla garantin på telefonen.

Finns här; https://swedroid.se/forum/51720-officiel-2-3-gingerbread-till-zte-blade-snart-2.html#post814776

Lycka till.

3. AAKEE

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanontack för det svaret, exakt vad som jag önskade.
    Letade igår på Zte's sida men hittade inget nyare än 2.2.2 som sitter i från fabrik.
    (Hoppas förresten Zte fungerar bättre än deras hemsidor, trögt...)

4. AAKEE

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dåså, uppdateringen inkörd. Telefonen blev mycket rappare, på så vis verkade det bra.
    Dock kvarstår felet...