Flipboard

Diskussion i 'Applikationer' startad av mape82, 9 maj 2012.

1. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

nu finns flipboard till android. https://swedroid.se/populara-iphone...mit-till-android-pa-inofficiella-vagar-notis/

hade ingen aning om vad detta var innan idag, men installerade den och fastnade direkt, allting samlat riktigt snyggt och smidigt på samma ställe. Har börjar förstå den ganska bra nu, men gissar att det finns massor av grejer man inte helt har hajjat...

Någon med tips på olika delar? olika flöden? Svenska? skapa twitterlistor, kan man göra det? osv...

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag kör mitt twitter, instagram,facebook och google reader med alla mina feeds och tycker det funkar bra, det ända jag inte gillar är att man bläddrar ner och upp inte som på ios verisonen från sida till sida som känns mer naturligt.

3. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

En fråga angående Flipboard:

Om jag t.ex. har DN:s rss flöde och vill läsa en av nyheterna. När jag klickar på rubriken/brödtexten i Flipboard för att läsa resten av nyheten, kommer jag då hamna på DN:s hemsida eller kommer dom hämta nyhetstexten så att jag kan läsa den i Flipboard?

4. kalaspuff

kalaspuff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Den hämtar text och bild för läsning i Flipboard. Vill du ladda originalartikeln i webbläsare så finns länk för det.

5. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Perfekt! Vågar man hoppas på att den kan synka alla artiklar från ett RSS-flöde för att senare kunna läsas offline?

6. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Du ska tydligen kunna få offline läsning men då måste du välja varje artikel var för sig för att spara till tex instapaper eller pocket.

Jag har kört pulse, google currents och nu flipboard.. Flipboard är visuellt skönast att använda men offline läsningen kan inte konkurrera med currents. Nu verkar inte denna version vara den färdiga som jag förstår det..... Den drar mycket batteri på min telefon ca10%.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Last edited: 11 maj 2012
  7. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag körde nyss Google Currents och den drar lika mycket batteri så det kan man glömma som nackdel för Flipboard :-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

8. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

upptäckt en del som jag saknar... notifieringar. skulle dessa finnas, skulle man nog inte behöva varken facebook-app samt twitter-app. eller?