Flygplans läge!!

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Bbybo, 24 jul 2012.

  1. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min Ox2 gör över i flygplansläge ibland. jag kör med CM7,2 = gueste2x_v3.3_Hybrid_Revolution
    Telefonen flyter kanon med den romen, men surt att man plötsligt upptäcker att den gått över i flygläge, symbolen för flygläge syns inte, inte iheller om jag manuellt väljer flygläge, dock kommer täcknings staplar fram när jag stänger av flygläge..
    Finns det nån inst för dett?
     
  2. orangesanfransisco

    orangesanfransisco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag använder CM7.2 (det senaste stable version) och detta hände mig igår, men det var bara att stänga av flygplansläge, ändå så var det konstig
     
  3. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har du kollat så din RIL och baseband stämmer överrens? Jag kör den RIL som kommer med cm7 (0218) och har aldrig haft problem. Men pröva med att ladda ner GetRIL från Play och använd en av de föreslagna RILs:en
     
  4. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är du säker på att den går i flygläge, med den romen försvinner staplarna när du tappar din täckning..

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar också att du kontrollerar att du har rätt Ril installerad.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  6. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skall prova getril. jo staplarna försvinner..
     
  7. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Laddade ner getril, och baseband å ril matchade inte, det gör dom nu :-)
    Nu testar vi detta nån dag... Tack för hjälpen alla :-)
     
  8. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Jag kör RIL 0725, (vilket är rätt enligt getRIL. Innan hade jag 718, med samma problem) på CM7 temasek Kang 130-ROMet och har samma problem. Ibland aktiverar den flygplansläge och ganska ofta tappar den täckning helt. Starta om är enda lösningen. Hade liknande problem med förra Kang:en både på 718 och 725. Är det ROM-relaterat tros?
     
  9. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Flygplansläge kan ja inte uttala mig om då ja inte har haft de bekymmret, däremot kör jag stock väldigt ofta, flashar in cm9 eller cm7 vid något enstaka tillfälle nu, mest bara om något coolt hänger me :)

    Och jag kan aldrig lyckas få samma täckning med cm9 elller cm7 som med stockrelaterade rommar,.,. spelar ingen roll vilket bb eller ril ja kör me så har ja 1 till 2 staplar bättre täckning ,,

    så ja skulle vilja påstå att det är rom relaterat, även om vissa bb/rils kombinationer kan göra de bättre,, så blir det aldrig lika bra som stock..
    Dock är ju stock sämre på annat så :)
     
    jocke888 gillar detta.
  10. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag brukar också ha en del problem med andra romar förutom stock. Oavsett vilken baseband eller ril-kombination jag har så brukar det alltid strula på något sätt. Det är ett av de problemen som många får när de byter rom, vet inte vad det beror på. Om det är LGs hårdvara som felar, eller om det är romen.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  11. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Tack för era erfarenheter, då är det inte bara jag :-)
    Jag bor i ett område med ganska dålig hspa-täckning men bra GSM-täckning, och min telefon skiftar en del mellan gsm och hspa. Men även om jag låser på 2G kan den hoppa till flight mode. Vissa ROM har varit struligare än andra och även olika RIL, men problemen har alltid återkommit. Jag skall testa DjangoManouche RC3, men jag förväntar mig ingen revolution gällande radiodelen.
     
  12. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan meddela att jag upplever samma problem än, efter att getril bytat till mer passande.
    Dock händer det inte lika ofta längre. men jag kommer att byta till stockrom igen, då jag upplevde täckningen var bättre överlag. ville prova ny rom, men går tillbaka nu.