Flytouch 3 / Superpad 3 urkass batteritid

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Gymir, 11 jun 2011.

1. Gymir

Gymir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har nyligen köpt en platta, och batteritiden är urkass, det ska sitta ett 7600mAh batteri, men det varar ca 2-3 timmar även om plattan är i standby.

Måste jag ladda den ett antal gånger innan batteriet "lärt" sig ?

Nu är plattan "urladdad" men skärmen är tänd (gråaktig) och den ligger och vibrerar, om nu batteriet är urladdat bör inte skärmen fungera, än mindre vibratorn.

Om min HTC Desire är urladdat, så startar den inte ens.

Kan det ha med firmware att göra, det ska ligga Tim 4e eller något i den (android version 2.2-20110503)

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 484
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    du har säkert inte en äkta superpad , i princip alla som inte kommer i Ibex låda är förfalskade med bla sämre batterier.

3. Gymir

Gymir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaret !

Enligt Ignotech där den är inhandlad är det endast de med dubbla kortplatser som är oäkta.

Enligt manualen så ska dioden lysa röd vid laddning, den lyser grön när jag laddar den.

Laddaren är på 2000mAh kan det vara något sånt som påverkar kapaciteten?

4. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 484
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    det där med dubbla kortplatser är inte alls så säkert längre, vågar du öppna så lär du se vad för batterier det sitter i...

5. Gymir

Gymir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Uppgraderade med senaste orginal firmware via länk från Ignotech, plattan låg sedan i 7 timmar standby (Wi-Fi: OFF, Ethernet: ON innan den ville laddas, dock ingen nätverkskabel ansluten. (tyvärr fungerar inte android market, dvs. nerladdningarna misslyckas så jag kunde inte se vad som låg och rullade i bakgrunden))

Det underliga är att sätter jag i laddaren, startar plattan och sedan tar ur laddaren, startar den upp normalt (omöjligt om batteriet VERKLIGEN är slut). Vid uppstart visas sedan 3% batteri, sätter jag i laddaren, så visar den 17% direkt. Ska ladda in tim4e senare idag, när plattan laddats klart.

6. Gymir

Gymir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag la in Tim4e efter att den legat närmare 9 timmar i laddaren var den äntligen färdigladdad. Jag la in Tim4e och den laddades ur ganska snabbt nästan 3 timmar var den igång.

Den laddades sedan under natten till idag (13/6) och var färdigladdad i morse, efter att den legat ca 7 timmar i standby (kollade uptime i "om telefonen")stängde den av sig själv för att batteriet var slut, och jag har android task killer Froyo installerad och inga onödiga appar ligger och snurrar, WiFi: OFF, Ethernet: OFF

Jag har kontaktat återförsäljaren, och han vill att jag lägger in orginal firmware igen, ska bara ladda den först *suck* detta fenomen är på båda plattor (köpte de samtidigt)

Batteritiden när jag skulle använda den gick från 100% -> 83% ->70% och sedan brydde jag mig inte om att följa upp, men jag använde den MINST i 5 minuter :ehm: