Flytta allmäna frågeställningar från telefonspecika underforum

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av CogD, 4 jun 2010.

1. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att varit aktiv på forumet under (väldigt) kort tid så har jag mer och mer börjat irritera mig på att väldigt många trådar i telefonspecifika underforum är av mer allmän karaktär.
    Jag förstår att det som användare kanske inte alltid är lätt att veta ifall den fråga/problem man har är specifik för just den telefonmodellen eller Android i stort.
    Men med ett mer konsekvent trådflyttande så skulle det kanske bli bättre på sikt, även om det antagligen skulle kräva mer arbete för moderatorerna.

Men jag tror att forumet skulle bli bättre ifall det gick att styra upp det på nåt bra sätt.

Sen skulle jag gärna se att det krävdes lite högre standard för rubriker så man slipper intetsägande trådnamn som "hjälp", "jag har problem/en fråga" och liknande.
    Det skulle underlätta när man söker om inte annat.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 303
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det här är ett universalproblem för alla forum och även om vi önskar att alla besökare kunde sätta vettiga rubriker eller alltid placera sina trådar rätt, så kommer det aldrig någonsin att hända.

Vi gör dock vårt bästa för att styra upp det hela, men visst slinker det igenom en del. Just nu är vi sex stycken moderatorer och vi siktar på att bli betydligt fler framöver, men det tar tid att hitta bra folk.

3. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Självklart så försöker vi moderatorer att flytta trådar som är felplacerade, och även redigera en titel om det skulle behövas. Även användare kan hjälpa till en hel del genom att använda 'Rapportera'-knappen när ni ser en tråd som ligger fel. På så sätt så kan moderatorerna enkelt bli uppmärksammade, och åtgärda problemet.