Flytta allt från x10 till desire HD

Diskussion i 'Allmänt' startad av kallepee, 5 nov 2010.

1. kallepee

kallepee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena
    Skulle behöva tips på hur jag får med mig allt från min x10 till min nya desire hd. Allt från kontakter till market program. Hur göra. Tacksam för svar

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Har du synkroniserat dina kontakter till Google? Isf loggar du bara in med ditt konto. Samma sak gäller betalapps, de följer ditt konto. Resten är ju bara att installera igen.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Dra hem mybackup pro, jag flyttade över allt från en lur till en annan & fick med mig allt utom inställningarna i apparna samt data i vissa appar. Se därför till att om möjligt backuppa data i appar till minneskortet eller nätet.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

4. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    När du startar DHD för första gång kommer det upp en fråga om man vill kopiera kontakter m.m. ifrån en gammal mobil över bluetooth ;)

5. kallepee

kallepee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tackar så hjärtligt för alla tips. Har precis uppdaterat min x10 och gjorde en backup på sdkortet. kan jag nyttja den på hd´n? Har ett spel som jag gärna vill ha med mig då jag lagt sjukt med tid. Det är storm 8 world war. Hur synkar man med google? har öppt från amrket så jag har ett reggat konto iaf. Oerhört tacksam för alla svar boys and girls

6. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Backup från Xperia X10, om den är gjord med Sony Ericssons backup-program, kan inte direkt återställas i en telefon från annan tillverkare, då Backup and Restore-appen från Sony Ericsson inte kan installeras i andra tillverkares telefoner.

För att få över speldata från telefon till telefon så behöver du förmodligen roota telefonen och installera något backupprogram som även kan få över programdata där inställningar och andra datafiler för program finns. Annars kommer du behöva börja om från noll när du installerar programmet på nytt i en annan telefon.

Desire HD kommer förmodligen automatiskt be dig om uppgifterna till ett Google-konto när du startar den. Annars är det bara exempelvis gå till ikonen "Marknad", och sedan knappa in uppgifterna till ditt Google-konto när programmet ber om det. Därefter brukar kontakter, kalender och Email automatiskt synkroniseras första gången, om inte gå till Inställningar > "Konton och Synkronisering" (eller något liknande), och klicka på "Google"-valet. Sedan kan du klicka på någon av rubrikerna Gmail, Kalender eller Kontakter för att starta en synkronisering och hämta hem data till telefonen.