Fråga: Flytta eSIM

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 7 & Watch Ultra' startad av brian45, 20 nov 2024.

1. brian45

brian45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har Comviq esim installerat på Galaxy Watch 4. Tänkte nu köpa en Galaxy Watch 7. Någon som vet om man enkelt kan flytta över esim abbonemanget till nya Galaxy Watch 7?

2. Lången66

Lången66 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tog kontakt med deras kundtjänst och sade upp tilläggsabonnemanget för klockan samt tecknade ett nytt abonnemang för den nya klockan. Man kan tydligen inte flytta e-simet.

3. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Nej, det är ett jävla strul med det där. Har suttit i telefonsupport och försökt hjälpa kunder med deras jävla esim. Ingen vet hur man skaffar det, hur man hanterar det, hur det ska flyttas, avslutas, tas bort eller någonting. Inte ens operatörerna. Och några direkta fördelar finns det knappt ens med påfundet, så jag fattar inte riktigt varför de skulle börja använda det. Barnsjukdomar deluxe.

4. Lången66

Lången66 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det var faktiskt ganska smidigt att säga upp det gamla abonnemanget per telefon.
    Lägg sedan till en "mobilplan" på nya klockan så tankas nytt e-sim ner till klockan.
    Comviq är ganska bra när det gäller support.

5. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Det är jättesmidigt...så länge det funkar. Men jag har suttit på supportsidan och fått hantera alla problem som har uppstått och det är ganska många och det bara fortsätter öka. Folk som vill ta bort eller ändra något med sitt esim och då måste hela enheten återställas för att man ska få bort det. Esim som inte aktiveras korrekt, osv. Nej, jag är jävligt glad över att jag inte behöver hantera mer sånt nu.

6. brian45

brian45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok då vet jag att det tyvärr inte finns något enklare sätt. Hade hoppats att det gick kopiera från wearable till nya klockan. Jag har ingen Samsung telefon utan måste låna en för att installera.

7. Boris92

Boris92 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    953
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Japp, operatörerna stödjer inte detta pga någon anledning. Måste vara något med Apple och Samsung teknik.