Flytta filer från SDkort till hårddisk via Tablet

Diskussion i 'Allmänt' startad av Galaxytab, 23 maj 2013.

1. Galaxytab

Galaxytab Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har en Galaxy Tab 8.9 (saknar SD läsare och har ganska lite internminne)

Kan man på ngt sätt använda Taben (utan att mellanlagra filer) för att flytta filer från ett inkopplat SD kort till en inkopplad Hårddisk på Taben

Dvs, SD-TAB-HD (SD kortet tänkte jag koppla in via en liten USB läsare)

En OTG kabel ger väl bara "en" USB kontakt, kan man koppla en USB hubb på den för att få 2st usb kontakter(1 för SD kortet och en för HD?) Om ovan går,vilket program krävs i Taben

Om ovan inte går, kan man lösa problemet med att tex koppla SD kortet via USBläsare direkt på OTG kabeln och sedan använda en Trådlös Hårddisk typ Seagate Satellite. Behövs då speciella program

Har med mig en videokamera i sommar på semestern som behöver tömmas då och då och vill inte ta med mig en Laptop

Mvh

2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det går att koppla en hubb till en otgkabel, men problemet kan vara att usbporten på plattan inte orkar driva två enheter samtidgt.
    Om du använder en powerd hub, dvs den har en extärn strömkälla tror jag inte att det blir några problem.

3. Galaxytab

Galaxytab Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter utmärkt

Klarar man sig med en vanlig filemanager typ FX el måste man ha ngn speciell.

Om allt fungerar som i Windows borde SDkortet och hårddisken båda dyka upp i FX?
    Sedan är det väl att markera vad man vill kopiera från SDkortet och pasta in det på hårddisken (el måste man kopiera från SD till TAB:en först och sedan från TABen till Hårddisken?)

4. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    VIlken filhanterare so helst bör fungera.

Om det går att kopiera direkt beror helt på hur plattan hanterar flera enheter.
    För mig som använder Nexus 10 så har jag ju ingen nativ stöd för lagringsmedia via otg, men stickmount som jag använder monterar diskar i /sdcard/usbstorage/ där varje enhet dyker upp som sda1, sda2, sdb1 osv. så jag kan därmed kopiera mellan enheterna direkt.
    Har inte erfarenhet av samsung på den punkten.