Fråga: Flytta gallerimappar till SD-kort? Och transparenta ikoner vid flytt av app?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av emso, 20 jul 2015.

1. emso

emso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Har varit på semester och blev en del bilder i telefonen. När jag kom hem började jag organisera in dem i mappar i (Samsung/TouchWiz) galleriet som förut. Bara det att nu klagar telefonen plötsligt på bristande minne fastän jag har ett 64GB SD-kort i den. Jag märkte att det verkar som att bilderna som är tagna och har hamnat på SD-kortet i dess kamera-mapp nu flyttas till telefonen när jag organiserar in dem i mappar. Hittar ingenstans hur jag får dessa galleri-mappar till SD-kortet istället. Går det?

Satt nyss och flyttade ett gäng appar till SD-kortet istället för att frigöra minne. När jag gjort det upptäckte jag att flera appar jag flyttat tappat sin ikon, där är nu en transparent/grå ikon och en liten "SD-kort" ikon i nedre högra hörnet av den. Ser inte särskilt snyggt ut... Testade att starta om telefonen men det blev bara ännu fler grå appar då. Kan man fixa detta eller är det ett problem som blir vid flytt av appar till SD-kortet?

Edit: Har Galaxy S4 med KitKat. Men nu när jag kollade hade vissa transparenta ikoner fixat till sig. Verkar bara vara Skype och Facebook kvar som fortfarande är genomskinliga, så det kanske fixar till sig om en stund.