Flytta grejor från internminnet till minneskort

Diskussion i 'Allmänt' startad av santamonica, 5 mar 2014.

1. santamonica

santamonica Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en ganska ny androidmobil och har hittills bara använt internminnet när jag installerat appar, tagit kort etc. Nu har jag satt i ett minneskort för att få mer lagringsutrymme (internminnet började varna för att det inte fanns utrymme när jag ville uppdatera vissa appar). Nu undrar jag hur i hela fridens namn man bär sig åt för att eventuellt flytta vissa delar av innehållet på internminnet till minneskortet, eller går inte det?

Mobilen kände tydligen av att jag satt i ett minneskort för den hade nu konfigurerat att allt nytt ska lagras på minneskortet. Men, när jag nu försöker uppdater några appar som sitter i internminnet så får jag fortfarande meddelande om att det inte finns tillräckligt med plats för det.

Jag är rockie på sånt här och skulle verkligen uppskatta hjälp med detta. :)

2. santamonica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va??? Ingen på swedroidforumet som vet detta? Hmmm...

3. Matsen

Matsen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tyvärr verkar det vara så att man inte alltid kan flytta appar till SD-kortet.

Vad är det för telefon? Vilken version av Android?

Det du kan göra dock är ju att flytta alla foton och eventuella filmer och musik till SD-kortet. Detta gör du ju enklast via en dator och utforskaren.

Och har du rensat Cache? Det kan ligga rätt mycket data där med som inte gör någon nytta..
    Du kan använda tex App Mgr III för att både rensa cache och flytta appar, om det går.

Last edited: 6 mar 2014
    santamonica gillar detta.
  4. santamonica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android 4.2.2

Märkligt nog så flyttade sig alla (ännu så länge inte så många) foton och några appar automatiskt från internminnet till SD-kortet när jag satt i det.

Nej, jag har inte rensat någon cache ännu då jag inte hunnit använda telefonen speciellt mycket än...men såklart, jag har ju installerat en hel del appar.

Verktyget som du föreslår har jag nu installerat och ska prova att använda det när jag får tid senare idag.

Tusen tack för hjälpen!