flytta till ray från gammal xperia mini pro

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Greta723, 27 mar 2012.

  1. Greta723

    Greta723 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dottern har äntligen fått en ny mobil efter allt tjorv med den gamla xperia mini pro. Funderar nu på hur man enklast flyttar över allt till ny telefon? Kontakter, sms bilder osv. Appar antar jag att man måste ladda hem, men följer gamla konversationer i what's app med?? Spel i wf??
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Greta723 gillar detta.
  3. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    MyBackup Pro (35 kr) fixar allt utom app-datan, dvs t ex sms, mms, kontakter, samtalslogg, foton, appar, bokmärken, larm, ordlista, kalender och spellistor. Allt detta utan root.

    Finns även som gratisversion i 30 dagar, men den kan inte köra restore till ny telefon. Om man har root så följer även app-data/sparade spel med.

    Annars så ligger bilderna oftast på minneskortet och är bara att kopiera över till datorn och sen in på den nya telefonens minneskort (om man nu inte helt enkelt flyttar med minneskortet). Kontakter följer med automatiskt så länge som de är inlagda som google-kontakter då de följer med google-kontot.

    Det finns också flera gratis-appar som tar backup och återställer sms (dock inte mms), t ex SMS Backup +
     
    Last edited: 27 mar 2012
    Greta723 gillar detta.
  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    sms använder du smsbackup+
    Kontakter sparar du ner på sdkortet och sen för över dem till google kontakter.
    Bilder flyttar du bara över från ena sdkortet till andra sdkortet.

    WhatsApp. kopiera mappen whatsapp på sdkortet till nya sdkortet och sedan installera whatsapp på nya telefonen och när man kört igenom hela setup så kommer den fråga om du vill återuppta en backup.
     
    Greta723 gillar detta.
  5. Greta723

    Greta723 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här med Root går bort direkt, det funkar inte. Sen har jag för mej att det aldrig funkade att spara kontakter till Google med den här gamla minin... men de går ju att spara på simkortet väl??

    Fast mybackup lät som en bra ide... men då var det ju att på den här gamla minin finns bara android 2.1 och gamla app market - får kolla om den appen finns där eller inte. Tack för hjälpen!!
     
  6. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Kontakterna kan du exportera till sdkortet och sen flytta den filen till nya sdkortet. Sen i rayen importera du från sdkortet och väljer googel som sparsätt.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  7. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Jo det funkar att spara kontakter på ett Google-konto. Det gjorde jag själv när jag bytte från X10 Mini till Ray. :)