flyttar ikononer - hamnar i sista skärmen...

Diskussion i 'Samsung' startad av kimse944, 11 nov 2011.

1. kimse944

kimse944 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är inne på min tredje platta pga oljefläckar och sitter nu och återställer den som jag haft mina tidigare. Dock har ett nytt problem uppstått och det är att när jag ska flytta ikoner för appar eller widgets så hamnar de i nästa och sedan sista skärmen (dvs nr 4 och 5 om jag är på 3-home skärmen). Fruktansvärt irriterande och jag kan inte hitta något om detta på vårt forum och undrar om jag än en gång fått en defekt skärm eller om det är programvaran (har senaste tillgängliga uppdateringen).

Någon som upplevt detta och har en bra och enkel lösning?

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Vad menar du med att flytta ikoner i detta fallet?

När jag installerar program så läggs de genvägar som skapas automatiskt till på det sättet du beskriver. Jag tycker det är bra då jag vill ha mina genvägar i "5:an" i vilket fall.

Men om jag har klickat på + knappen uppe till höger för att komma åt "lägga till widgets och genvägar" fönstret och via det lägga till genvägar i efterhand så läggs de till på den skärmen jag har markerad ovan i det "lägga till widgets och genvägar" fönstret

Om jag sedan vill flytta en genväg eller widget så har jag inga problem att bara hålla inne den tills den blir röd och sedan dra den till rätt sida.

Så om du menar att det är när du installerar programmen så ja då har jag upplevt det men inte tänkt på det som ett problem.

Om det är på något annat sätt så har jag inte stött på det och tyvärr har jag ingen bra lösning

3. kimse944

kimse944 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är när jag håller fingret på en ikon och sedan ska flytta denna, eller när jag ska ändra storlek på en widget etc etc. Det som händer är att jag alltid hamnar i nästa och sedan sista sidan. Att dra ikonerna till sidorna till vänster är i princip omöjligt...

4. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Det kanske är "Panorering" som spökar? Inställningar -> Rörelseinställningar -> Panorering. Om det är påslaget, testa slå av. En skräpfunktion som inte fyller nån nytta.