FM Radio med RDS på X10?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Gojz, 23 feb 2010.

  1. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har den det eller ej?. Pro och Mini har det enligt SE hemsida, känns ju skumt om inte X10 har det med...
     
  2. Swe

    Swe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Tror inte det finns ett sådant chip i X10, var väl därför som de tog fram headsetet med rds fm-radio. Tycker det är sniket att inte köra in fm-chip och antenn även i X10 tar inte alls mycket plats.
     
    Last edited: 26 feb 2010
  3. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Riktigt sniket efter som mini och pro har Radio i sig.
    men det förklarar varför headsetet kommer med.
     
  4. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Angående radio i X10.

    "I guess you’re thinking of the MW600? http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mw600?cc=gb&lc=en
    Can’t really give you a yes or no answer though since it depends on which market you’re on. It’s not in the default kit but here in the Nordics we will bundle it, at least in some markets/kits. I’m not fully updated on other markets though."


    http://blogs.sonyericsson.com/produ...s-in-xperia-x10/comment-page-1/#comment-33019
     
  5. Swe

    Swe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Exakt, har läst på vissa sidor att det ingår i bundlingen och på vissa att det inte ingår. Någon klarhet får man inte heller av SE:s hemsida där det inte står något alls om att det skulle ingå förutom bloggen. Borde väl ingå i Sverige tycker jag, inget u-land direkt förutom tågtrafiken :teeth:

    Dock tycker jag sisådär om lösningen, hade föredragit att det satt fm chip i x10 istället. Nu måste man hålla reda på en pryl till och ladda den för att kunna spontanlyssna på radio. Dock är det väl positivt om man får headsetet på köpet, då kan man ju i falla fall bortse lite ifrån att inte köpa ytterligare android mobiler som inte heller har fm radio, men i övrigt är väldigt kompetenta tex. nexus one, om nu headsetet funkar med andra enheter än SE, vilket är osäkert. Fördelen att man spar batteri i x10:an tycker jag inte är så stor, inga större energimängder. Dessutom laddar man ju upp enheten vare kväll.