Tja vill ha en FM-sändare till min x8 så jag kan köra spotify i stereon men vet inte om man behöver något separat och sätta på mobilen eller bara ladda ner en applikation från Market någon som kan hjälpa mig??? // Viktor
Det finns ingen speciellt för X8 eller någon annan android-telefon heller vad jag vet utan du får köra på en universal som du kopplar till hörlursuttaget. Edit: Denna http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=100314 eller följande från Kjell&co kanske är smidig då de kan gå på batteri och inte bara 12V, http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31750
Vilken stereo vill du köra Spotify till? En FM-sändare ger riktigt dålig ljudkvalitet nämligen. Sladd på Kjell & Co En sån sladd är bättre, har du inte såna ingångar på din stereo borde det ändå finnas nån AUX-ingång som en 3,5mm-plugg passar i. Isåfall är det en sån här sladd du ska ha. Kör du med sladd så funkar dessutom telefonens FM-radio! Av nån anledning har jag mycket bättre mottagning med mobilen än stereon här hemma.
ingen stor pryl asså det är en väckarklocks-radio som har iPhone dock vilket jag använder min iPod Touch till men det vore rätt häftigt om jag kunde ha min x8 i bilen osv
Har du en Ipod touch till klockradion så behöver du ju inte X8:an till det? I bilen gäller annars samma sak där, kan du köra med Blåtand eller sladd är det enormt mycket bättre än FM-sändare. Undersök det först, har du ingen sån möjlighet så är du väl tyvärr hänvisad till FM-sändare ändå. Problemet i en bil är dock större än hemma, det för att man ska ligga så långt som möjligt från närliggande radiostationer för att få så bra ljud som möjligt. I en bil förflyttar man sig så det kan bli så att man måste ligga och byta frekvens hela tiden. Och bor man i Stockholmstrakten med så många radiokanaler måste det vara nästan helt hopplöst! Har du vägarna förbi Lysekil kan du få min FM-sändare
bluetooth fungerar inte på gingerbread racht's cyanogenmod 7 custom rom kolla beskrivningen först! Jag bor långt ifrån lysekil. Bor i Fallens Dagar staden tack ändå // viktor
Kolla beskrivningen först? Du menar att jag ska kolla upp din rom på xda innan jag postar förslag på lösningar här? Det är väl inte så långt? Du skulle kläckt det lite tidigare, jag var ju där på Veronica Maggio!
Jag ska till Trollhättan imorgon, vid 14.40 är jag vid busstationen. Dra iväg ett mail med ditt mobilnummer så kan jag slå en signal om du kan möta upp där! Ja, hon var riktigt bra!