Fodral till U8220?

Diskussion i 'U8220' startad av Rizzly, 21 feb 2010.

1. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först och främst vill jag bara säga hej till alla på forumet eftersom att det här är min första post, så; Hej!

Jag vill även tacka för alla informativa inlägg och recensioner som har gjorts om den här telefonen, har varit till stor hjälp innan jag bestämde mig för att köpa denna mobil.

Vidare till mina frågor:

1. Behövs ett fodral till denna mobil för att inte skada skärmen, vad tycker ni?

2. Eftersom att Tre inte verkar skicka med något fodral till U8220 (T-mobile verkar ha gjort det, eller har jag missuppfattat?) så undrar jag om någon har hittat ett vettigt som fungerar bra till den här modellen? Jag frågar då i synnerhet med tanke på dess udda mått och så.

Jag är ute efter ett fodral som man har i fickan, som är någorlunda vadderat för att hålla skärmen skyddad mot olyckliga stötar. Fodralet ska helst inte vara i skinn/läder då jag är lite veganskt lagd.

Om någon nu har ett bra fodral (eller ett tips på ett bra fodral) till sin U8220, vart kan man få tag på det isåfall? Jag har tittat lite på HTC-fodral på katshing, äger någon ett av dessa fodral och kan testa om U8220:an passar där i?

Tack på förhand!

2. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

3. Sufler

Sufler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S 9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S 9+
    Last edited: 22 feb 2010
  4. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabba svar!
    Hade inte så värst fina recensioner på prisjakt, vågar nog inte riktigt beställa därifrån. Mycket att välja bland dock!
    Ser tyvärr ut att vara något skinn/läder-aktigt, så fler förslag är jättevälkomna :).

5. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

6. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ha ett fodral som man kan ha den i hela tiden så man kan använda den utan att ta ur den ur fodralet. För att skydda mot repor och sånt, finns det något?

7. karlsyndrome

karlsyndrome Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

borde inte iphone fodralen funka? Iaf dem med uttöjd-bart material.

huawei 8220:
    Höjd: 116 mm
    Bredd: 63 mm
    Tjocklek: 14 mm
    Vikt: 135 gram

Iphone:

Höjd: 116 mm
    Bredd: 62 mm
    Tjocklek: 12 mm
    Vikt: 133 gram

8. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. gjarnling

gjarnling Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

använder flertalet Proporta-fodral för iPhone, fungerar perfekt. Pulsen är som sagt något tjockare men det gör ingen skillnad.

10. AnnA_lg

AnnA_lg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat:

Iphone siliconfodral - eftersom jag vill ha i en snodd - sitter någorlunda men man får göra lite nya hål

Även köpt Katching HardCase för Htc Touch HD sitter jättebra men minus för att man inte kan ha hörlursluckan öppen då det sitter en bygel precis där.

Så med risk för fel placering på hål och byglar verkar alltså fodral till HTC Touch HD passa bäst men Iphone 3 fungerar också. Ett tips är att söka på telefon namnet T-mobile Pulse som var modellnamnet innan Huawei tog över.

Själv kommer jag att försöka hitta ett hårt fodral med rätt hål - tipsar om jag hittar det

11. napaj

napaj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Köpte ett "skinn" fodral på Teknik magasinet 99.90 Kr.

nr :265713

Mvh
    napaj

Back from Iphone world
    ;)

12. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fick hem mitt displayskydd idag från www.zagg.com och har precis satt på det så jag tänkte göra en liten recension.

Skyddet består av en tunn genomskinlig plastfilm som man sätter på displayen.

Det var ganska pilligt att sätta på det och tog ett bra tag innan jag var nöjd. Det svåra är att få till alla kanterna till knapparna och utsidan av displayen.

Skyddet är gjort specielt för Huawei u8220 så plastfilmen är utskuren så att knappsatsen och högtalaren inte blir täckta och det är runt dem små kanterna som det är extra svårt att få till det slätt men det går bra om man håller på ett tag.

Ska också säga att skärmen får pyttesmå ojämnheter, som små knottror, över hela skärmen men det är inte något man stör sig på när man använder telefonen.

Trots att skyddet är gjort för huawei u8220 så passar det bara till 99% och det ligger inte helt i kant överallt (se bifogade bilder) men överlag så är det bra. På bilderna ser det faktiskt ut att passa sämre än vad det gör i och med att det är sån närbild, håller man bara på med telefonen som vanligt tänker man inte på skyddet.

Nu känns det som jag bara tagit upp allt negativ men jag är faktiskt nöjd med skyddet och det ser väldigt snyggt ut (det syns knappt alls) och det känns bra och jag har inte upplevt att det blivit sämre respons i skärmen.

Jag ger produkten :) :) :) :)

Bifogade filer:

13. fiskmasen

fiskmasen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2
    ROM:
    Lineage OS
    Telefon 2:
    Essential PH-1
    Telefon 3:
    Nokia n900
    Platta:
    Microsoft Surface Pro
    Det satt ju en plastfilm på från början?

14. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo, fast den var ju bara som en vanlig skyddplast som sitter på all elektronik och som man tar bort direkt när man börjar använda telefonen för att den är ful och försämrar telefonen.

15. öigaard

öigaard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad kostade displayskyddet från zagg.com

16. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

110 kr och då var det med en "20% off"-rabattkod så den är ju inte jättebillig:P

17. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Kapar tråden lite. Skall man ta bort skyddet som sitter på från början? Blir telefonen inte lättare repig då? Är det bekräftat att det är glas eller är det plast.

/Mattias

18. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min telefon i snart en månad och har dragit bort plastfilmen, istället har jag har köpt ett fodral till den som jag lägger i fickan. Skärmen (och telefonen i övrigt) har inte fått några repor än så länge, däremot blir den lätt smutsig, men det kanske är ganska uppenbart :P.

Jag märkte dock att plastfilmen som sitter på lätt blev repig (innan jag bestämde mig för att dra av den), jag blev "livrädd" när jag råkade snudda med nageln på skärmen och fick en djup repa i vad jag trodde var skärmen, turligt nog var det den medföljande plastfilmen :).

19. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Ok då åker den bort. Tack

20. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag kör på en "strumpa" till mobilen just nu, men skulle nog vilja ha någonting som är lite bekvämare.