Födelsedagar i kalender - google calendar

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av lyserg, 28 feb 2011.

1. lyserg

lyserg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fyllt i födelsedagar på mina kontakter i telefonboken och dessa läggs automatiskt till i kalendern via synk och funktionen i google calendar.

Men, har märkt att nya födelsedagar som jag lägger till på mina kontakter inte läggs till på mobilen vid synkning? De syns i kalendern via webben, men inte i mobilen?
    Samma gäller om jag tar bort födelsedagar...

Varför? :)

2. lyserg

lyserg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som varit med om detta?
    Eller har jag förklarat på ett oförståligt sätt? :)

3. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
  4. lyserg

lyserg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej precis, det är så jag har gjort...
    Men födelsedagarna uppdateras på webben, inte i mobilen trots att jag synkar efter att jag lagt till ett födelsedatum på en kontakt...

5. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det var något om att fyller man i det där så skulle det synas i luren, men det är kanske inte så?

6. lyserg

lyserg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså de syns ju i luren, men uppdateringar jag gör syns inte. Allt som jag synkade in med FÖRSTA synkningen syns.

Så, t.ex. om jag tar bort en/lägger till en födelsedag på en kontakt i telefonboken så uppdateras det på web-kalendern, men sen när jag synkar med telefonen så syns den gamla födelsedagen fortfarande eller så syns inte den nya födelsedagen alls på telefonen. Dock uppdateras det som det ska med övriga inlägg i kalendern både på web och telefon.

7. lyserg

lyserg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar min gamla tråd för att fråga igen... :)

Någon som vet varför födelsedagar inte uppdateras på telefonen när du faktiskt gör det direkt på Google Calendar?

Födelsedagar på kontakter som jag inte ens har kvar i telefonboken ligger kvar på telefonkalendern som read-only och kan alltså inte tas bort. De syns inte nånstans på webversionen av Google Calendar så jag kan alltså inte ta bort dem där heller.

Hur kommer det sig att födelsedagarna inte uppdateras på luren när de faktiskt uppdateras på webben?

8. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

bump

Samma problem här, andra prenumerationskalendrar fungerar bra, som veckonummer m.m. Men "kontakters födelsedagar" synkar inte, har provat både på en Sony Ericsson och en HTC, samma fel. Det synkas helt enkelt inte.

Nån som vet något?

9. lyserg

lyserg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om du hade samma problem som mig... Men jag har hittat lösningen på mitt problem.

Jag gick in i inställningar för den kalenderapp jag använder (Gemini Calendar) och valde att ta bort prenumerationen på födelsedagarna. Då försvann de helt från min kalender.
    Sen gick jag in på samma ställe igen och valde att de skulle synkas ner till kalendern igen.
    Då försvann alla gamla födelsedagar på kontakter jag inte längre hade kvar i kontaktboken och alla nya fanns med på samma sätt som de synts på Google Calendar på webben :)

10. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har haft samma bugg.

Men om man tar bort "födelsedagar" och sen lägger till dom igen funkar det. Det verkar som den aldrig syncar om födelsedagar...