har nu läst igenom nära på alla trådar om detta problem men kan inte hitta en lösning på mitt problem ändå så nu behöver jag verkligen hjälp från er här. Jag vill få in födelsedagarna på mina kontakter i kalendern så jag får bättre överblick på allt.
De program jag kör är Go Contacts EX samt Go Calendar Widget som jag inte kan tänka mig ska påverka detta på något sätt och jag vill inte börja mecka med andra appar och program utan vill använda de program jag har idag.
mitt problem består i att jag inte ser födelsedagarna i kalendern även om kalendern är synkad med kontakterna för att visa just detta. jag kan alltså lägga in en födelsedag på en kontakt i telefonen så den syns där men den länkas inte mot kalendern i telefonen eller mot datorn. loggar jag in på datorn syns de inte där heller, varken på kontaktuppgifterna eller i kalendern. Lägger jag in uppgiften på datorn (på kontakten) så syns det inte i kalendern på datorn eller i kalendern på telefonen och inte heller på kontaktens uppgifter i telefonen vilket jag tycker är skitskumt. allt är inställt på att synka med varandra så det är inte det som är problemet.
har även provat att starta om synkningen och även rensat minnet på apparna utan lycka.
frågan är nu vad fasen jag kan göra för att få detta att fungera för som det är nu blir man bra så trött på allt...
så snälla, hjälp mig!
Edit: Case Closed... laddade ner smooth calendar mest för att se om det funkade bättre. Visade sig att när det väl var installerat så syns födelsedagarna även i go calender widgeten... och allt funkar som det ska. skumt men sant... så tråd kan stängas!
Last edited: Oct 17, 2011