födelsedagar i kalendern?

Discussion in 'Allmänt' started by sigge_3, Oct 17, 2011.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

har nu läst igenom nära på alla trådar om detta problem men kan inte hitta en lösning på mitt problem ändå så nu behöver jag verkligen hjälp från er här. Jag vill få in födelsedagarna på mina kontakter i kalendern så jag får bättre överblick på allt.

De program jag kör är Go Contacts EX samt Go Calendar Widget som jag inte kan tänka mig ska påverka detta på något sätt och jag vill inte börja mecka med andra appar och program utan vill använda de program jag har idag.

mitt problem består i att jag inte ser födelsedagarna i kalendern även om kalendern är synkad med kontakterna för att visa just detta. jag kan alltså lägga in en födelsedag på en kontakt i telefonen så den syns där men den länkas inte mot kalendern i telefonen eller mot datorn. loggar jag in på datorn syns de inte där heller, varken på kontaktuppgifterna eller i kalendern. Lägger jag in uppgiften på datorn (på kontakten) så syns det inte i kalendern på datorn eller i kalendern på telefonen och inte heller på kontaktens uppgifter i telefonen vilket jag tycker är skitskumt. allt är inställt på att synka med varandra så det är inte det som är problemet.

har även provat att starta om synkningen och även rensat minnet på apparna utan lycka.

frågan är nu vad fasen jag kan göra för att få detta att fungera för som det är nu blir man bra så trött på allt...

så snälla, hjälp mig!

Edit: Case Closed... laddade ner smooth calendar mest för att se om det funkade bättre. Visade sig att när det väl var installerat så syns födelsedagarna även i go calender widgeten... och allt funkar som det ska. skumt men sant... så tråd kan stängas!

Last edited: Oct 17, 2011
  2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Intressant. Kan den ha varit dold på något sätt innan? Aja, skönt att det löste sig i alla fall. :)

3. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

mycket troligt.. snyggade upp i kontakterna lite och bytte lite namn och liknande under morgonen och då körde det till sig igen. det som hände var att länkningen fortfarande funkade men det stod de gamla namnen kvar i kalendern (dvs kontaktnamn som inte längre fanns). valde då att osynka födelsedagarna, rebootade telefonen, synkade igen och då var det som det skulle.

verkar med andra ord lagga lite just denna del.

såg i morse även man i kalendern på datorn kunde lägga till när bland annat Arsenal spelar sina matcher i PL. frågan jag har nu, kan man få över dem till telefonen på något sätt? rimligtvis borde det ju funka men nu vill ju inte denna del göra som jag vill. men hur gör jag? kikat runt opå telefonen men där finns ju inga alternativ för att synka denna infon precis..