Födelsedagar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Drugge, 9 juli 2009.

1. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som märkt att födelsedagar inte importeras från mina Google Contacts? Känns som att det är en ganska självklar grej att få med samt att de synkas in i kalendern så man inte missar några.

Någon som fått till det eller vet om det är på gång?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jag kör ebobirthdays just för den saken. den lägger in konktaktens födelsedag i kalendern och skickar ett sms på kontaktens födelsedag. så slipper jag komma ihåg deras födelsedag överhuvudtaget :)

3. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har provat det men det verkar inte som födelsedagarna har hängt med när telefonen importerat kontakterna. Jag tänkte slippa mata in födelsedagar på alla mina kontakter igen när jag redan gjort det på Google Mail.

4. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

I hero finns det ett fält i kontakter för det, men som jag förstått det så har det inte funnits innan. Vilken build har du?

Jag har synkat med facebooks födelsedagar, då hamnar de i det fältet.
    Det dumma är att ebobirthdays inte hittar det fältet alls så jag vet inte hur jag ska använda mig av det. Det dyker inte upp i kalendern heller..

5. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, jag kanske borde testa Hero o se om den synkar med födelsedagarna. Jag kör med nk02's ION v4 nu.

6. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

visst synkar hero med facebook men den lägger ändå inte ut födelsedagarna i kalendern eller skickar sms.
    för att få ebobirthday att lägga till dom så gå in på gmail och adda födelsedagen under notes så här
    Födelsedag: 10/06/1955
    eller birthday: 10/06/1955
    dvs månad/dag/år
    sen kör du import---parse contactnotes och ebo addar alla födelsedagar
    huruvida du skriver birthday eller födelsedag beror på hur du confat Edit eventypes.

7. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill inte synka mot Facebook i första hand. Och jag vill inte klippa o klista födelsedagar på alla mina kontakter. Jag har redan fyllt i fältet Födelsedag i Google Mail.

Förhoppningsvis tar Hero-rom'en med det när den synkar kontakterna. Och då borde även eboBirthday hitta dom direkt. :) Jag får testa Hero-rom'en helt enkelt.

8. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

ebobirthday läser inte av det fältet så flasha inte in hero om det är det du förväntar dig. ebobirthday är inte uppdaterat för hero och därför läser det inte av födelsedags infon.
    Tror inte ens hero läser av födelsedagarna du lagt in på google. Har för mig jag fick lägga in mina manuellt på hero'n även om jag lagt in dom på google

9. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. Tack för infon så jag inte flashade om telefonen helt i onödan. :) Då får jag nog antingen bita i det sura äpplet o lägga in födelsedagarna i notesfältet eller vänta till det kommer en enklare lösning. Men det blir kanske först med nästa Androidversion(?) så det lutar åt det första.

10. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Skulle nog tro att ebobirthday hinner uppdateras till att funka med hero'n. men om du nu lägger in dom manuellt kan du ju likaväl flasha in hero'n för lite tjusigare gui :)

11. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så sant. Dock har jag precis fixat till den jag har nu som jag vill ha den, gjort alla inställningar osv. Lite trist att behöva göra det igen. Vad tycker du, är det värt det? Är Hero rom'en lika snabb som nk02's ION?

12. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

det lär den nog inte vara. ta en backup på det då. om du addat födelsedagar manuellt i notes så finns ju det alltid kvar på google och ebobirthday hittar och addar det snabbt.
    eller så tar du bara en nandroid backup på din ion och är du inte nöjd med hero så kör du en nandroid resto och du har det precis så som du hade det innan.
    du kan ju flasha och testa bara för att det går så snabbt och sen äre ju lite kul att testa andra roms. om du tycker hero är slö så kör default home istället, lika snabb som ion

13. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är sant. Nandroid backup hade jag totalt glömt bort. Blir att testa Hero ikväll. :)

14. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Förrut så funkade en app som gjorde en feed av födelsedagar från facebook som du sen kunde lägga in på google-calendar. Det var väldigt bra. Men det har slutat funka för mig. Testa du o se om det funkar för dig.

http://www.fbcal.com/