Tips: För er med GPS problem!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Uffetuf, 14 oktober 2011.

1. Uffetuf

Uffetuf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter att min gps hade slutat låsa satelliter, så testade jag alla möjliga appar och tweaks. Ingen fungerade! Efter mycket sökande hamna jag på Denna! Sida och följde instruktionerna! Nu funkar min GPS hur bra som helst med låsning på ca. 5-10sec utan att använda trådlösa nätverk!

2. polkagris

polkagris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

precis vad jag letar efter, synd bara att jag inte kan använda detta eftersom jag inte rootat...

3. polkagris

polkagris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

uppdatering:

Jag har under början av året varit utomlands för jobb, därav skaffat lokalt mobilabb. Efter byte av simkort märkte jag plötsligt hur GPSen fungerar! Får fix på 5-10 sek. Aldrig funkat så bra förut. Min slutsats är att jag måste haft "fel" val under: inställningar>trådlöst & nätverk>mobila nätverk>åtkomstpunktsnamn.

Där var tidigare nån standardinställning, typ "tele2 mms" ibockad av 2-3 alternativ som jag ej minns namn på. Där jag är nu, med mitt utomlands-SIM från Vodafone, var istället vodafone.internet ibockat.

Får verifiera när jag återvänder till Sverige, men med tanke på att det är enda skillnaden i inställningar nu jmf med senaste halvåret, och att GPS nu funkar felfritt, tror jag att det var valet av åtkomstpunkt som strulade med fix för mig.

Titta efter, ni som har fungerande/icke-fungernade GPS, vilket alternativ som är ibockat för er och berätta!