En av de dåligaste grejerna med Android tycker jag är att det är så förbaskat få ljudnivåer när man höjer/sänker ljudet. Är svårt att hitta en bra balans utan att det blir för högt/lågt ofta (vet att man kan dra i slidern men det är jobbigt). Igår när jag låg i sängen skulle jag höra på en podcast, men lägsta ljudnivån var också alldeles för hög så slutade bara i frustration. Testade att lasta ner någon app för att ändra ljudet men det kunde inte bli lägre. Min fundering är egentligen; finns det något sätt att få till flera volymnivåer än det som är standard? Har Motorola One Vision, men upplever att det här är ett problem på Android generellt, därför postar jag här.
Håller med, har en Huawei Mate 10 Pro och på den är det nästan omöjligt att på en bra balans på nivån på ringsingal/sms. Vill man höra sms så blir ringsignalen åt helvete för hög. Borde definitivt vara så att man ställer in dessa separat...
Ställ in notisvolymen som ni vill ha den, jag har den jättelåg, styr sedan ringvolymen med denna app [emoji846] https://play.google.com/store/apps/details?id=akostaapps.escalatingring
Tycker också att det är störande. Min lösning är att ha lurar med egen volym. Mina Plantronics höjer och sänker på själva luren, inte på telefonen. Tycker inte att problemet är lika stort när det gäller notifikationerna.
Ett tips om volymen inte ändras separat är att prova den här inställningen under utvecklarinställningar. Vissa tillverkare som tex Huawei tar dock bort den av oklara skäl.
Det är sådana här detaljer som betyder väldigt mycket i det dagliga användandet av telefonen men som aldrig nämns i recensioner. Jag kan ställa in volymen i 75 steg, från ljudlöst till max, väldigt trevligt. Om man söker på volume i Google play dyker massa appar upp. Någon här borde ha ett förslag på en välfungerande lösning på ditt problem.
Denna applikation fungerar bra, om än något skum. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hideitpro
Jag vet att det här forumet är gammalt men tänker för dom som har samma problem. Om man har en samsung galaxy så kan man gå in på galaxy store och ladda ner "sound assistant" och ändra stegvolymen så som du vill ha den!