För gammalt SIM-kort?

Diskussion i 'Wildfire' startad av pakerfeldt, 20 jul 2010.

1. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Köpte en Wildfire till tjejen och när vi stoppar in SIM-kortet så säger den "Inget SIM-kort". Den verkar inte ta kortet av någon anledning. Har provat flera gånger och även testat med ett annat SIM-kort (annan operatör iofs) som fungerade bra. Telefonen är köpt olåst. Ringde HTC som gissade att SIM-kortet är för gammalt. Har aldrig hört något liknande men det står iofs GSM på kortet vilket antyder att det har några år på nacken. När vi ringer operatören så får vi höra att SIM-kortet är från 2005 men att det inte borde ha något med saken att göra. Nu kommer det iaf hem ett nytt SIM-kort i brevlådan om ett par dagar men jag tänkte ändå höra mig för om någon annan stött på något liknande?

Vad tror ni, är det SIM-kortet som är för gammalt i detta fall?

2. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle tro det är SIM-kortet. Inte alls ovanligt att man har ett gammalt simkort som bara har 2G. För några år sedan gjorde mobil operatörerna massa reklam för de nya 3G simkorten och att man skulle få byta ut gratis, men såklar finns det massa gamla kort kvar.

3. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jaså? Vi fick pröjsa 49kr hos Tele2 för att få ett nytt SIM-kort skickat till oss.

4. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var några år sedan det var gratis :cry:

5. Droidkaninen

Droidkaninen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade precis samma problem. Mitt simkort var av den gamla modellen, som det vita kortet med stora guldiga chipytan i bilden, och fungerade inte i wildfire telefonen. Jag bytte till ett nyare med mindre chipyta som ser ut som det vita kortet till vänster om det gamla. Telefonen hittade det nya kortet direkt!

6. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vilket skit. Du borde ha skrikit på de och sagt att du inte payar ett öre, jävla skit företag

7. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe, på sambons telenor fick vi betala 250 för nytt simkort, jag fick gratis från tele2 för några år sedan. Känns som att det är lite godtyckligt vad man får betala. 49 kronor tycker jag är ganska okej men jag vet att jag var lite upprörd på telenor när de skulle ha 250kr

8. Droidkaninen

Droidkaninen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Elgiganten tog 49 kr för att nytt simkort. Men då fick jag det i handen... fast butikssäljaren lyckades inte registrera kortet ordentligt så jag fick ringa själv till tele2 och be dem sätta igång kortet...