Diskussion: För hög friktion på skärmytan

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Foolish, 11 maj 2012.

1. Foolish

Foolish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis bytt upp mig till en SXS från mina trogna HTC Hero och har stött på ett "problem" som gör mig ganska irriterad emellanåt. Friktionen på det förapplicerade skärmskyddet är alldeles för hög och jag kan uppleva att fingrarna "fastnar" på skärmen när jag skall göra svepande gester.

Tänkte höra om det är någon som har upplevt samma typ av irritationsmoment och hur ni har löst det, om ni inte tycker att det är ett problem, eller om ni har lärt er leva med det.

Är generellt emot skärmskydd då min personliga uppfattning är att det förtar känslan när jag använder telefonen. Hur fungerar det medföljande skärmskyddet? Minskar den friktionen vid svepande rörelser eller rekommenderar ni ett annat skydd som kan lösa detta problem?

2. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Håller helt med dig, jag avskyr skärmskydd och blev lite besviken på känslan i skärmen hos SXS. Jag har dock inte gjort något åt det, och det stör mig fortfarande mycket efter ett par månader (eller när jag nu köpte den).

3. Borglin

Borglin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Efter jag satt på IS på min SXS tyckte jag det blev mycket bättre faktiskt. Inte snabbare friktion men mycket behagligare.

4. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det skydd som medföljde mobilen (som man fick sätta på själv) funkar hur bra som helst för mig. Märker knappast av skyddet.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

5. DannyX

DannyX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Jag köpte ett billigt universalskydd på Kjell & Co. Blev riktigt härlig friktion, bra precision i glidet och lätt att applicera.

6. widde

widde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag kör med det förapplicerade splitterskyddet.. Jag skulle aldrig sätta på något annat skydd, det stör bara.. Fruktansvärt irriterande :P
    När splitterskyddet repats en del tar jag bort det och kör enbart med glaset :)