Problem: För lågt högtalarljud

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deebo83, 20 jul 2012.

1. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hallå!

Idag bytte jag min HOX mot en 4s då jag ville testa på IOS ett tag framöver, mest pga integreringen med min ipad och macbook. Bytet gick väl och smärtfritt och båda var nöjda där och då.

Ett tag senare skickar jag sms för att. Undra om han va nöjd o.s.v och får till svars att han upplevde ljudet på den som väldigt lågt, alltså det externa ljudet som ringsignal o.s.v.
    Jag berättar för han att jag själv upplevt ljudet som dåligt sedan dag ett och antog bara att det förmodligen var så pga högtalarens placering.

Jag hör med en annan som också har en HOX om han upplever ljudet som dåligt och han hade inte alls problem med det. Han tyckte att det var högt precis som i vilken mobil som hellst.

Så jag föreslår givetvis för han som jag bytte med att vi byter tillbaka för jag vill inte att nån av oss blir missnöjd med affären.

Min fråga till er är om någon upplevt samma sak med sin HOX? dåligt "externt ljud"??

[EDIT]
    glömde tillägga att vi givetvis bytte tillbaka och jag sitter nu med min HOX som jag skall lämna in till förmodligen AnalOVO...

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: 20 jul 2012
  2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Då måste vara något som inte stämmer med din Hox. Har riktigt bra ljud i min, och om jag haft den på max volym och glömt ställa ned, och den ringer på jobbet får jag typ hjärtattack. Jämfört med min Desire är det en rejäl ökning på samtliga volymer.

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Medialjudet ställs ju in separat för via högtalare, trådat headset och via bt. Kan det vara en miss där?

4. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag misstänker det jag med och därför kommer den att lämmnas in. Tack för svaret

Jag har dubbel trippel och miljon ggr kollat inställningar men allt där är iordning. Tack för svar

5. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Ibland missar man det uppenbara. Hoppas det löser sig.