För många sms?

Diskussion i 'Hero' startad av Enborje, 6 jul 2010.

1. Enborje

Enborje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej folket!
    Jag använder handcent sms till min hero och smsar en hel del.
    Jag har runt 3-4000 sms i min inkorg och det har gjort allt otroligt segt. Programmet hänger sig så fort jag försöker ta bort sms från en kontakt där det är mer än 20 sms och även ibland när jag vill starta handcent sms.
    Händer samma sak när jag försöker ta bort med det vanliga "meddelande" programmet.
    Nån som vet hur man kan ta bort alla sms så de inte bara blir värre?

// E

2. Seamless

Seamless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Appen SMS Backup & Restore tror jag har en funktion för att ta bort meddelanden.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är en känd bugg att den inte klarar för många sms.

Jag använder Delete old messages för att ta bort gamla sms. Du kan ställa in den så den tar bort sms som är äldre än tex 2 veckor. Har du 3-4000 sms som ska raderas får du vara beredd på att det kommer ta en stund men den visar hela tiden hur många det är kvar att ta bort och det går att avbryta.

Den tar dock inte bort mms så det får du göra manuellt.

Såg även att det fanns en liknande app med autodelete men jag har inte testat den och den har fått blandade betyg. http://www.androlib.com/android.application.org-jetpad-autodeletesmsfree-nBBz.aspx

4. Enborje

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat SMS backup & restore nu och lät den stå o radera sms 30min sen hängde den sig...
    Men jag gör ett nytt försök med Delete old messages. Låter bra att man kan se processen!

5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Den verkar funka för mig, men har bara kört den ett par dagar.

Den rensar dock ovillkorligen, så är det nåt enskilt SMS kan vill spara verkar det inte gå (jag provade att låsa ett SMS men det blev bortstädat).

6. Enborje

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Delete old messages funkade perfekt! :)
    Lät den stå över natten och i morses var 3600 sms borta!
    Tack så mycket för all hjälp, ni har gjort en förtvivlad hero ägare glad igen :)

7. Tarfik

Tarfik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enborje: Använder du HTC egna meddelande app eller handcent? Jag har 1724 sms totalt just nu, men jag tycker det laggar en hel del med Handcent redan.
    Så som att gå in i Handcent för att kolla sms, ibland står han och tuggar lääänge, eller ja ganska ofta.
    Hur upplever du det, eller rättare sagt hur upplevde du det innan som?

Tänkte testa backup och radera för att se om det hjälper, men finner det märkligt om du "kan" ha det dubbla utan "problem"

Edit:
    Du kanske har en snabbare mobil..?
    Jag kör på en Hero för tillfället.

Last edited: 8 jul 2010
  8. Enborje

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder bara Handcent sms på min Hero.
    Det gjorde det för mig när jag kom upp i antal sms, de kunde stå o tugga rejält innan jag fick upp smsen.
    Jag var dum nog som bara lät inkorgen växa utan att jag gjorde nåt åt den.
    Det var nu när jag kom upp i nästan 4000 sms den börja strejka helt o hållet, Sista gången jag skickade sms innan jag rensade allt fick jag ominstallera handcent sms för att programmet bara hängde sig när jag skulle öppna sms...
    Men nu när jag har rensat sms går det mycket smidigare. Att ta bort 50-100 sms från en kontakt på en gång som förut inte funkade alls eller tog evigheter tar bara nån sekund nu :).

9. Kickazz

Kickazz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Delete old messages fungerade utmärkt. 9800 sms boooooooooooooorta :-D

10. Im4n00b

Im4n00b Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt handcent tar bort alla mina sms efter ett visst antal sms, ganska irriterande när hela ens inkorg är borta lite då och då... ungefär vid 1500 så försvinner allt :/

Sen jag uppdaterade till 2.1 och fick den normala radion så har endel sms slutas att skickats? Nyss så fick ja ett sms av en polare "okej" och då visade det sig att han hade fått ett sms av mig som jag skickat för 2 dagar sedan :/ Hänt flera gånger nu :(