Fråga: För/nackdelar med den här typen av skydd?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Dellblod, 4 maj 2013.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Får troligen hem min s4 nästa vecka och jag har svårt att bestämma mig vad för typ av skydd jag ska använda. Det som jag tittat mest på är detta:

http://www.spigen.com/cell-phone/sa...ctor-glas-tr-slim-premium-tempered-glass.html

Min fråga är finns det nackdelar med den här typen av skydd? Kan denna glas repa själva skärmen på något sätt? (Dvs slits mot ytan?)
    Som jag har förstått det så skall det vara lika tunt som ett vanligt skydd, men varför är det då så få som använder detta?

Här är en recension ja hittade:
    http://www.youtube.com/watch?v=-mMXh4roBRc

2. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 721
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag har beställt detta skärmskydd men inte fått det ännu. Så länge skärmen är ren och inte ligger något i mellan när du monterar det så lär det inte vara risk att det skulle skada.
    Jag tror att folk tycker skydd av glas är för dyra därför inte många köper dom.

3. ztevie

ztevie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska själv skaffa ett sånt, fast inte tR, utan den som heter bara t.
    Skillnaden är att tR har runda kanter som inte chippar lika lätt och är tjockare, 0,4 mm.
    t är 0,23 mm med raka kanter, men ska skaffa ett Neo Hybrid case som skyddar kanterna ändå, så väler hellre det tunnare glaset...

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Har beställt tr glaset till både S4:n jag har beställt och till min IPhone 5.

Kollat en del Youtube klipp på det och det verkar ju grymt bra.

Har förvisso överlag varit nöjd med mina ebay displayskydd men dom blir ju repiga med tiden vid användande, något jag tror Spigen inte blir.

Tror dessutom inte att så många vet att dessa finns och av den anledningen + att dom kostar lite mer inte köps. Vet inte om det finns någon fysisk butik i Sverige som saluför dom ? Finns dom i butik kostar dom säkert en bit över 500:- köpte mina på ebay och till S4 kostade det 270:- inkl frakt och till IPhone 5 straxt över 300:-

Sent from my phone with Tapatalk

5. ztevie

ztevie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kommit rapporter om fejk på ebay. Har inte hört om displayskydden, men väl om andra Spigen grejer som deras case.
    Beställde Glas t + en Neo Hybrid från Amazon.co.uk.... Svindyr frakt, gick på 515:- tillsammans. Men med tanke på att en Invisible Shield i Sverige kostar 199:- och en S-View 399 så är det väl ok...
    Har alltid tyckt att den gummiaktiga, kletiga känslan på "vanliga" displayskydd inte är nån höjdare, så jag hoppas glasskyddet ska ge samma feeling som en riktig skärm.

6. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag är bara orolig för om man skulle råka tappa mobilen och om detta glas skulle öka trycker på skärmen så större skada inträffar? Jag har har fortfarande inte bestämt om jag ska våga satsa på sådan här skärmskydd, men det lutar åt det hållet. På recensionen säger han att airview inte är några som helst problem med den blåa versionen, undrar hur det skulle bli med den oranga, dvs den dyrare varianten.

Ni som fått hem era, skriv gärna er upplevelse.

7. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Varför köpa glasskydd när skärmen kostar 500 kr att byta ut?

8. xophile

xophile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Källa på 500kr för ny skärm önskas...

9. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Hörde att dom har höjt till 800 kr! Men bara ryktesvägen.

10. Ent

Ent Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    S20 Snap

MINA ENHETER

Telefon:
    S20 Snap
    Telefon 2:
    ROG 2
    Telefon 3:
    S4
    ROM:
    Optimized LOS 17.1
    Samsung höjde väl priset på skärmbyte till 800 spänn inför releasen av S4n.

11. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    401

MINA ENHETER

Har GLAS.t på min S4.
    Glömmer bort att jag har ett skärmskydd på, så bra känns det. Att skyddet skulle öka trycket om något slår mot skärmen? Wtf? Det fördelar trycket över hela skärmen så telefonen eget glas MYCKET lättare kan överleva smällen. Och AirView funkar felfritt på min också, blåa. Kan inte tänka mig att det skulle påverka mer med GLAS.tr. Och varför man vill ha ett skärmskydd för 150 kr inklusive frakt när ett skärmbyte kostar "500" (citationstecken eftersom det egentligen kostar 800 kr).... Well..

12. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Varför köpa det till displayen.. Köp ett vilwax och waxa på... Funkar skit bra. ) :)

13. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    401

MINA ENHETER

Bilvax? Om du tror det funkar bra så kan jag meddela dig att du är ute och cyklar big time. Du tar bort den oleofobiska behandlingen på skärmen. Visserligen gör vaxet att du får ungefär samma känsla, men det håller inte alls lika länge. Vax är en bra lösning när man haft telefonen i typ ett år och använt den mycket så man redan har nött bort den oleofobiska ytan ändå. Eller, så köper man ett Spigen GLAS.t/tr och kan byta ut glaset när det börjar bli kass. Kostar ju inte mycket mer än en flaska vettigt bilvax och går mycket fortare plus ger mer skydd.

14. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Lånar tråden lite, funderar på att beställa ett Glas.t slim skydd till min GS4. Men när man ska beställa så står det "Please only use English characters" i varje fält. Men jag måste använda svenska bokstäver. Den ger ingen varning när jag skriver in ex. ä å ö. Tror ni det fungerar endå?

15. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Varför måste du använda svenska bokstäver?
    Heter du Pär så skriv Per i stället.

16. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

För att jag vill kunna få ut paketet utan problem, men i detta fallet är det adressen som är problemet

17. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    401

MINA ENHETER

Jag har fått saker skickade till Barseback utan problem. Posten är inte ett gäng korkade nötter, dessutom går sorteringen till 90 % på postnumret, och om du behöver svenska bokstäver för postnummer så.. :P

18. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tänkte skaffa mig ett sånt hät skydd, men vilket av dom två ska man välja?
    Tänkte nog kombinera det med Spigens Slim Armor case om det kan hjälpa till

Bör ju inte vara nåt problem med något av dom då slim armor har en 0,8mm kant runt hela mobilen och det tjockare skyddet är 0,4 men vad tror ni?

19. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    401

MINA ENHETER

Jag valde GLAS.t för jag ville ha så tunnt som möjligt. Väntar på leverans av ett Slim Armor som komplement. Skulle mitt GLAS.t mot förmodan chippas så köper jag nytt.

20. Bopper

Bopper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Finns det nån som säljer Spigen i Sverige eller var köper man enklast deras produkter?