Så här gjorde jag.
1. Skapade ett Borderlinx konto (fast det har du ju redan)
2. Kopplade upp datorn via BestUKVpn.com (det är inte så svårt som det låter, instruktioner finns på sidan)
3. Startade en "privat" firefox session för att undvika att cookies och annat skit skulle störa (troligen är detta inte nödvändigt men varför chansa?)
4. Surfade till google.co.uk och skapade ett nytt Google konto. Lade upp mitt Mastercard med adressen till Borderlinx.
5. Surfade till play.google.se/store/devices och beställde telefonen.
Jag har (i min frustration över att jag inte fick något mail som bekräftelse på beställningen) också försökt att ändra adress, telefonnummer m.m. på ett befintligt google-konto för att försöka få dem att tro att jag flyttat till UK men det verkar inte vilja fungera utan det enda som fungerar för mig är det konto jag skapade via VPN och på
www.google.co.uk.
Kostnad vet jag ej ännu då det inte registrerats på mitt kort (det brukar ta någon extra dag innan det syns på just det här kortet) och då telefonen ännu inte trillat in hos Borderlinx. En rimlig uppskattning är dock att det kommer att sluta på strax under 4000:- totalt för en 32Gb Nexus 5.
Click to expand...