För stor skärm?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Gustaf87, 9 mar 2011.

1. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Är riktigt sugen på S2:an men det jag tvekar över är bland annat storleken på skärmen. 4.3" känns riktigt stort, nästan tvåhands fattning.

Sen att överge HTC och sense som jag tycker är kanon känns också.
    Får väll knalla in till butiken i slutet av månaden och klämma och känna lite på den.

MVH/Gustaf

2. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jag skulle inte hoppas för mycket på att den finns i butik denna månad. Inte heller under April, men kanske, kanske, kanske i Maj.
    Telefonreleaser är världens sämsta releaser. Hur många satt inte och uppdaterade Prisjakt.se i flera månader när HTC Desire HD skulle släppas? Folk sa att den kommer i September, HTC sa "under hösten", återförsäljare sa "innan jul" och distributörer sa "vi har inget exakt datum".

Jag köpte dock en, vilket betyder att jag sitter med en 4.3-skärm, som inte på något sätt känns för stor! Och jag har rätt små händer.
    Däremot känns nu 4.0-skärmar för små, och tjejens iPhone 4 är i det närmsta ohanterbar när jag är van min stora skärm. :)

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Bara inte yttermåtten blir för stora så har jag absolut inga problem med det, och SGS2 är ju riktigt tunn också. Tycker nästan 4" känns klent ibland, väldigt mycket en vanesak. När jag fick min första android med 3,5" var det ju enormt stort kändes det som då iaf :)

4. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Här review kan ni se hur stor den är mot nuvarande model galaxy s

Aash gillar detta.
  5. IbbeKim

IbbeKim Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Hej!
    Jag fick i dagarna känna på S II. Skärmen är större, men tillverkaren har balanserat ut det bra i mina ögon. Telefonen är extremt tunn (jämfört med andra), och backskalet är ju knottrigt. Så telefonen är inte alls hal som Galaxy S. Vikten är lite mindre, så det känns så himla bättre att jobba med en större telefon. Själv har jag väldigt små händer :).

MVH Ibbe

6. inact_0035

inact_0035 Guest

I vilken butik fick du röra den?

7. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tycker personligen 4.0 tum känns i minsta laget, särskilt om man ska surfa. 4.3 är en bra uppgradering i min mening.

8. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag håller med. 4.3" blir ett välkommen skärmstorlek, o SGS3 har förhoppningsvis 5" skärm :P ;) :D

9. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det som jag tycker spelar störst roll är hur stor själva telefonen är. Om man kollar på Ampa69's länk finns en video där de jämför med en HTC Desire, SGS2 verkar inte så speciellt mycket större. Lite högre, aningen bredare, snäppet tunnare.

10. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Sant, det verkar faktiskt som om den totala ytan faktiskt inte är mycket större än t.ex. LG OX2 som "bara" har 4" skärm.

11. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

frågan är ju dock varför inte upplösningen är höjd.. man vill.ju kunna titta på grjet på nätet och allt sånt men.det går.inte att se mer än rubriken på artiklarna på te x aftonbladet.. en stor anledning till varför jag gillar skärmen på itelefonen med sin jättefina skärm dock suger ju färgerna på den men det står man ut med när man läser jätteliten text

12. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Javisst... men jag tar/har Samoled+ skärmen vilken dag i veckan som helst framför IPS skärmen som itelefonen har... trots att den ser fin ut med småtexter.

13. pumpe3

pumpe3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Håller med dig, upplevde dessutom S'en som väldigt plastig vilket jag inte tyckte S II va lika påtagligt.
    Sen som sagt så är den sjukt tunn vilket gör att den inte upplevs som jobbigt stor tycker jag. Riktigt trevligt display och grymt snabb på surf (och flash).

14. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Gick från 3.2" Hero till 4.3" sgs2 och är sjukt nöjd. visst den kändes lite stor i början men efter 2 dagar så kan jag inte tänka mig en mindre skärm.

Helt fantastisk telefon, snabb stor och smidig.

Värd varenda krona.

15. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tycker inte man märker direkt att skärmen är stor, iaf inte förens man tar fram sin gamla Blade och kollar på den, då känner man direkt, OJ jäklar, vad liten bladen är i gämförelse (tur man inte har en x10 mini)

16. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Något får mig att tro att han som startade denna tråden redan har löst det genom att köpa en eller att testa och känt efter hur den känns... menar det är ju bara 4månader sedan han funderade på det...