Föra över favoriter från en dolphinbrowser(el stock) till en annan lur?

Discussion in 'Allmänt' started by lono, Apr 28, 2011.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är lättaste sättet att föra över sina bokmärken från en lur till en annan(tablet i detta fall)? Finns det ingen katalog man bara kan copy/pasta eller måste man gå omvägar genom att backa upp med typ mybackup, sen föra över den katalogen etc? Browsarna i fråga är stock och Dolphin(rätt säker på att dolphin lagrar favoriter någonstans på sdkortet men var?).

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Om det är dolphin hd så kan du använda bookmarks to sd för att ta en backup av bokmärkena. Du kan med den appen exportera bokmärken från dolphin hd och standard browser till sd-kortet.

Appen kan också synka dem till ditt gmail-konto så behöver du inte kopiera backupen mellan telefonerna.

Last edited: Apr 28, 2011
  3. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ah, glömde den addonen(poppat upp några ggr). Men sparar inte Dolphin bokmärkena någonstans ändå där man kan komma åt dem utan någon addon? För om man lägger in hd, och redan har mini installerat, så dyker bokmärkena från mini upp automagiskt i HD.

4. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    I annat fall vill jag rekommendera Xmarks som finns som en add-on till Dolphin HD. Det är ett program som syncar dina bookmarks mellan alla dina datorer och telefoner. Favoriterna finns även i "molnet" vilket är bra vid en eventuell krasch. Fördelen med Xmarks är att den fungerar på flertalet olika webbläsare så man blir inte låst till en.

En bra funktion är att man dessutom kan skapa profiler om man inte vill ha alla bokmärken på alla webbläsare. Ofta använder man kanske andra bokmärken på mobilen än på hemdatorn eller på jobbet.