Föra över filer i Linux?

Discussion in 'ZTE' started by gosa, May 8, 2011.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Alla!

Har ett problem - av någon anledning vill inte min Light (m. Light Roast RLS3) "komma upp" som enhet i min Linuxinstallation.

Jag kör LMDE (Linux Mint Debian Edition) som följer Debian Testing, och har hittills inte haft några som helst problem med att få allsköns prylar att dyka upp av sig själva i detta Operativsystem (Inklusive min Desire).

Så - vad är det jag missar?

Tacksam för tips, vill föra över lite film så jag kan testa vad det här fantasktiska fyndet går för... ;)

2. tonyex

tonyex Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Försök att kopiera via nätet. Häls /T

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Seriöst - skulle du verkligen vara nöjd med det?
    Plattan borde funka som usb-enhet oavsett OS, eller hur?

4. tonyex

tonyex Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder nätet för att Jag har för många datorer.
    Jag förstår det du vill ha, du kanske behöver ladda upp en usb drivare i linux kernel (om den finns) kanske. Kolla dmegs för att se det händer något.
    Häls /T

5. NisseDILLIGAF

NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

6. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipsen grabbar, men jag är nog i första hand intresserad av att få det att funka med kabel.

Kör en "share" i min desktop som jag delat ut till övriga datorer i hemmet,men får inte riktigt till det med farten (eller så är det bara jag som är petig). Vet inte om det beror på min router eller mitt OS (drivrutiner kanske) men jag får inte så mycket mer än drygt 1MB/sekund när jag kopierar mellan datorer över Wifi, när jag istället för den fart som SD-kortet erbjuder (runt 6MB/s) om jag kör via kabel.
    Om det går så mycket snabbare att flytta något med kabel, varför nöja sig med Wifi?

Hursomhelst - fick det att funka till slut igår efter att jag klickat i "Usb Storage ON"/OFF ett antal gånger. Ska testa lite mer och se om det går att få det funka lite mer konsekvent. Lustiga är att jag inte har några problem i den XP-installation som jag kör "parallellt". Där kommer den upp direkt som usb-enhet.

7. Oxygen

Oxygen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem med att den är seg att montera sd-kortet via usb. Har någon fundering på om det kanske beror på att den "ser" och monterar både fat och ext-partitionerna och därför måste avsluta alla program som ligger på sd-kortet innan ext-partitionen kan monteras i datorn?

En alternativ lösning är att montera usb i clockwork recovery...

8. sentiment

sentiment Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Titta så du har automatisk montering aktiverat i inställningarna och att enheten beter sig som en extern lagringsplats, brukar finnas i inställningarna.. själv använder jag archlinux med pcmanfm och det fungerar bra (automatiskt och snabbt)

Sent from my IDEOS X5

9. bEPH

bEPH Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, men var är den inställningen i 2.2?