Föra över filer till min htc one s??!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Defeat, 28 feb 2013.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tjenare! Har alltid älskat android eftersom telefonerna blir som ett usb-minne när man kopplar in dem i datorn. Bara att dra över filmer alltså

Senaste android har tydligen tagit bort den funktionen vad jag förstår?

Jag har två problem:

1: Kör mac, och jag kan inte ens få upp telefonen som lagringsenhet på datorn. Det enda som händer är att htc sync kommer upp, och försöker jag synca över en film så hänger sig bara programmet...

2: Testade därför i windows, då dök telefonen upp som mobil enhet vilket är snarligt masslagring. Kan föra över 700mb filmer men HD-filmer är omöjligt. Jag kan inte heller formatera telefonen till ett annat format så att jag kan föra över stora filer.

Hur gör jag för att enkelt föra över STORA filer från OSx?

Tack på förhand!

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Exakt hur det fungerar med HTCs prylar vet jag inte. Jag kör bara Nexus, men något snarlikt bör det väl vara.

Har du slagit på USB Storage? Dvs. när du kopplar telefonen till datorn så dyker det upp en notifikation med "USB Connected". Klicka på den och välj "Turn on USB Storage".

Edit:
    Nu kopplade jag in min Nexus 4 till min MacBook och fick upp att jag ska använda Android File Transfer (http://www.android.com/filetransfer/)
    Testa det.
    Telefonen ska även stå i MTP-läge.

Last edited: 28 feb 2013
  3. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Usb storage kan jag inte sätta på (kommer inte upp något alternativ när jag ansluter telefonen och finns ej att hitta i inställningar)

Har android file transfer installerat på macbooken. Den hittar telefonen och jag kan bläddra runt i telefonens filer, men så fort jag försöker föra över något (allt från 700mb-4gb) så kommer det upp en ruta som säger att det inte gick (ingen förklaring till varför).

I windows kan jag inte föra över filmer över 2gb typ...

Bara jag i hela Sverige som har detta problemet?:(

4. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

MTP som kom med ics är odugligt. Det är ju microsofts junk så det är inte chockerande att det är ren skräp.

Jag kör sshdroid med preshared key. Grymt smidigt med linux iaf.

5. grodan73

grodan73 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste gå in på http://www.htc.com/se/ och ladda ner sync.. det är styrningen som i tunes.. fast bara för syncen mellena datorn och tfn. :)

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Anledninge till att man inte kan lagra större filer än 4GiB är givetvis för att minnet är FAST32 formaterat...