Föra över kontakter.

Diskussion i 'Blade' startad av sir_honk, 29 nov 2010.

1. sir_honk

sir_honk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Någon som har ett bra tipps på hur man smidigt för över sina kontakter från en Nokia till Bladen? Har inte fått den än men har gått och funderat mycket på det, blir min första Android.

2. BelLamron

BelLamron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag la in mina kontakter på google contacts, vet inte om det finns ett enklare sätt men jag la in alla kontakter för hand

3. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    888
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag exporterade mina till en .vcf-fil på min gamla SE-telefon och importerade med nån app på Androidluren.

4. Rower

Rower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag har haft lite problem nu eftersom det första jag gjorde var att spara alla kontakter som vcf fil, sen efter det förde jag över dom, connectade med mitt googlekonto och förde över alla kontakter dit också, sen när jag skulle lägga in 2.2an så fick jag bara tillbaka 27 kontaker ifrån googlekontot, så då importerade jag cvf filen jag hade gjort ifrån 2.1an, det resulterade i att jag fick dubbla kontakter av många och av vissa fick jag typ inga.. så nu har jag 900 kontakter :S
    RIKTIGT störande ....
    Funderar på att sätta mig och manuellt radera dom ifrån googlekontot..
    vilket skit egentligen..

5. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag tror inte att min tidigare Nokia hade möjlighet att spara .cvs men jag syncade telefonen med nån nokia sync. Det gjorde att kontakterna hamnade i outlook också , sen syncade jag outlook med google contacts och editerade ihop manuellt direkt i google contacts.

Jag vet inte vad som hänt för dig Rower för jag har bytt mellan android 1.6 till 2.1 till 2.2 utan problem. Alltid alla kontakter närvarande. Det är inte så att nån uppdatering ändrat vilka kontakter som visas , så att kontakterna fanns men var dolda?

Så, kan du få ut en .cvs fil från telefonen är det nog det enklaste sättet att importera den i Google contacts, sen editera ihop resten via Google contacts på datorn , synca med telefonen när du får den sen (är i princip automatiskt när du slagit in google account i telefonen)

6. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Lägg in dem med google contacts som #2 säger. Därifrån kan du redigera all information som behövs : )

7. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag började med att föra över alla via Blåtand men det blev så rörigt att ha vissa kontakter via Gmail och andra bara på telefonen så jag matade in all data (mail, adress, telefonnr, födelsedatum) i Gmail.

Sen tog jag och exporterade ut en backup från Gmail. Raderade allt i Google och allt i telefonen. Importerade backup'en igen och fick på så sätt allt sync'at i mobilen.

Ganska mycket jobb men det blir bra tillslut!

Glöm inte att spara backup'en på ett lämpligt ställe bara. För om man tar bort en kontakt på nått ställe så försvinner den i det andra med...

8. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om jag missat nåt i diskussionen, men det är väl bara att kopiera kontakterna till sim-kortet på din Nokia, och sen importera kontakterna från sim till din Blade? :-)

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det går att göra så om du bara har 1 telefonnummer/kontakt. All annan info försvinner och långa namn kapas pga begränsningar i sim-korten.

10. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  11. Godsmith

Godsmith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Nokia E71, och jag syncade kontakterna till Google-kontot med hjälp av Mail for Exchange-applikationen enligt ovanstående länk. Mycket smidigt.

12. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Tack för tipset!! Gjorde detta med min Nokia 5800 XM precis och det funkade klockrent. Då är det bara att köpa an Android o köra nu då :D

13. Twiggeh

Twiggeh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Och för er som har svårt att få Mail for Exchange att funka (Tex om man sitter på en Vivaz, som jag) så fungerar appen RoadSync precis lika bra!