Fråga: Föra över stora filer

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by hillofhysteria, Nov 2, 2011.

1. hillofhysteria

hillofhysteria Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

När man åker tåg/buss osv är filmer ett bra tidsfördriv. Hur för man egentligen över större filer till SGSII? Kies (trådlöst) verkar ju bara klara av mindre filer (minns inte gränsen, men kanske 100 megabyte).

Har testat att titta trådlöst via DLNA/AllShare och det fungerar, men då måste jag ju vara uppkopplad på mitt hemnätverk. ;)

Hur går ni tillväga?

2. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Strunta i Kies.

Gå in på (i din mobil)

menu -> settings -> applications -> development -> usb debugging -> "checka i" rutan

Sen kopplar du bara in mobilen till datorn med usb. Då får du upp nån ruta där du klickar på "connect" eller nåt liknande. (på mobilen)

Då kommer din mobil dyka upp som en ny diskenhet i utforskaren på din dator. Navigera dig till valfri mapp (jag väljer alltid usbStorage) och tanka över dina filer.

Jag har inte provat med filer större än 800 mb. Men det kanske räcker för ditt endamål.

3. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är FAT som standard på korten så inga filer större än 4.x GB går att föra över.. :)

4. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var osäker på formatet på det inbyggda kortet. Därav yttrade jag mig inte om 4gb-gränsen.