Förbättra batteritiden med ROOT + SetCPU.

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av R3b0rn, 4 jul 2010.

1. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag måste bara dela med mig av min egna personliga åsikt om en guide som finns vid XDA forumet för 3 Dagar sen...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=715317

Alltså på 3 dagar har jag inte behövt ladda min mobil och den är FORTFARANDE på 80% ... Ändå har jag messat, ringt lite, surfat o kollat tapatalk. Spelat lite RedPoker.

Måste oxo tillägga att jag har kört med 3G av när jag inte har behövt det, har bara dragit på det när jag surfat o kollat tapatalk o spelat.

Detta borde vara ett måste för er som har Root:at. Har en vän med ett "Mugen 3800mAh" batteri (Jag skulle aldrig skaffa en sånn tjockis) men han rootade och laddade den full och så kör han med detta... på 3 dagar så ligger den fortfarande på sjuka 97%... Han kör ungefär lika mycket som jag... ganska standard o med 3G av när det inte används....

Testa och se vad ni tycker...

2. Redferne

Redferne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur kör du med 3G av? Menar du att data är avstängt eller att du växlar till 2G? Beskriv gärna vilka appar du använder.

3. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag kör med en data killer ja... Tror den heter SwitchWidget PRO. Bara med den så ökar batteritiden avsevärt. Helt onödigt att ha på data om du inte använder det.