Förbättringar som vi vill se i en uppdatering

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Joe, 31 maj 2010.

1. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nu har jag haft min lur sen i torsdags eftermiddag förra veckan och känslan är den samma varje gång jag ser luren -"vad liten den är!". ÄR mycket imponerad av hur "kraftfull" telefonen känns hårdvarumässigt jämfört med den gamla Heron! Kameran överglänser vida alla konkurrenter bortsett från stora x10an.

Men några grejer jag skulle vilja se SE fixa är,

1. Bättre dialer - liknande den i HTC Sens som kopplar ihop adressboken på ett bättre sätt (Lösning: SuperDial funkar men ser riktigt risig ut..)
    2. Timescape - kopplingen mellan Ts och facebook funkar inte som den ska ,får meddelande om att sidan inte finns. (Lösning: kör enbart med FBs egna widget och stänger av timescape)
    3. E-post klienten - är ett skämt jämfört med den i Sens d.v.s. SEs egenutvecklade och inte gmail appen som är densamma. (Lösning: K-9 mail funkar betydligt bättre)
    4. Alarmfunktionerna - självklart går det att ladda ner någon annan applikation men den inbyggda är ändå väl "tunn" funktionsmässigt.
    5. Bättre koppling mellan FB och adressboken, d.v.s. integreringen av bilder m.m. som finns i HTC Sens.

Fyll gärna på med egna förbättrings förslag och ge även tips på apps som funkar som substitut!

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Nödlösning, "FB sync" kanske ?

3. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Skulle vilja se snabbare skärmwakeup efter att man tryckt på en knapp när skärmen är i sleepmode.

4. jsnake

jsnake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle vilja att det var lättare att skriva enskilda bokstäver när man är i T9-mode.

Ibland är det ju bara några bokstäver som fattas och man vill därför inte byta från T9-mode till multitap eftersom man då måste byta tillbaka till multitap igen.

Ett exempel: Du vill skriva "Har du sagt det till Kalle N?". Det går bra hela vägen till dess man ska skriva N. Då måste man trycka mno-knappen, man får upp en meny med ö, m eller pil ner, och man måste trycka på pilen för att få upp fler alternativ där man kan välja n.

Detta tycker jag är lite för många steg. Jag skulle hellre vilja se att alla tre (eller fyra) bokstäverna kommer upp som snabbval om man tryckt en enskild bokstav.

Ett sätt att gå runt det hela är att lägga in småord i ordlistan som "nn" "hh" osv. Då kan man trycka på mno-knappen två gånger, välja "nn" och sudda sista bokstaven för att få "n". Går snabbare än att få fram hela den långa listan, men det är ändå inte idealt.

5. micjoh

micjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hade gärna sett att man kunnat få androids default färgschema. man blir lite trött på det blåa...

6. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prio ett OTA i nästa fp, före 2.2 trycks ut. Måste funka via wifi.

7. micjoh

micjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kalendern hade mått bra av en uppdatering

8. jsnake

jsnake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gillar faktiskt Timescape (trodde inte jag skulle göra det) men skulle vilja ha följande förbättring:

Ibland (oftast) ser man inte hela meddelandet. Detta gäller även tweets som ju bara är 140 tecken. Jag skulle vilja att man, när man klickade på meddelandet, kunde få se hela meddelandet. Helst även comments osv, men det är mindre viktigt. Då skulle man kunna kolla igenom alla sina facebookmeddelanden, tweets osv utan att behöva lämna Timescape.

9. kungensbror

kungensbror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    "Gilla"-funktionen och svar på egna inlägg skulle uppskattas i Timescape.

10. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker att det mesta är bra som det är men som sagt. Det vore kul med uppdateringar till Timescape, HD inspelning och mer widgets.

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Är denna lista tänkt att skickas in tilll SE vid något lämpligt tillfälle eller hoppas alla att någon från SE skall läsa på detta forum ?